استاندار مرکزی گفت: فعالیت مدارس و مراکز آموزشی، از فردا حضوری است.
کد خبر: ۱۰۳۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳ 05 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی افزود: استان مرکزی در حال عبور از موج ششم کرونا است و در این موج با وجود اینکه محدودیت‌های گذشته را نداشت، با همکاری مردم با موفقیت در حال سپری شدن است.
وی یادآورشد: تعدا مبتلایان و تلفات ناشی از این بیماری روند نزولی دارد و امید است تا پایان هفته جاری این وضعیت بهتر شود و از این موج عبور کنیم.
وی تاکید کرد: شهروندان توجه کنند در هیچ موقعیتی شرایط پایدار نیست و ممکن است همین سویه و یا سویه‌های جدید مخاطراتی را ایجاد کند.
مخلص الائمه ادامه داد: استان مرکزی در راستای تزریق واکسن کرونا جزو استان‌های پیش‌رو است و در برخی شهرستان‌های این استان مردم همکاری بیشتری داشتند.
وی افزود: واکسیناسیون استان مرکزی از میانگین کشوری بالاتر است و تزریق واکسن جمهوری اسلامی ایران نیز از میانگین بین‌المللی بالاتر است.
وی یادآور شد: انتظار می رود افرادی که دچار سویه امیکرون شدند، پس از سه هفته بهبودی نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن خود اقدام کنند.
استاندار مرکزی گفت: امکان مسافرت‌های نوروزی پس از بیش از ۲ سال درگیری فراگیر با ویروس کرونا و به دلیل انجام واکسیناسیون گسترده فراهم شده است.
وی با با بیان اینکه راه برون رفت از کرونا و اعلام پیروزی مقابل این ویروس، تزریق فراگیر نوبت سوم واکسن است، اظهار داشت: برای تزریق نوبت چهارم هم مسئولان امر در سال آینده تصمیم‌گیری می‌کنند.
وی افزود: امکان مسافرت‌های نوروزی پس از بیش از ۲ سال درگیری فراگیر با ویروس کرونا و به دلیل انجام واکسیناسیون گسترده فراهم شده است.
وی گفت: مردم برای داشتن نوروزی بی خطر باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در تزریق واکسن کوتاهی نکنند.
مخلص الائمه افزود: راهیان نور هم در استان مرکزی فعال شده و تعدادی کاروان نیز به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شده است و دست‌اندرکاران امر وظیفه دارند همه تلاش خود را در راستای حفظ سلامت افراد حفظ بکار گیرند.
وی اضافه کرد: شهرداری اراک در راستای فراکارت ‌ها باید اقدامات لازم را انجام دهد و هیچ قصور و تقصیری در این راستا پذیرفتنی نیست و با هر بخشی که کوتاهی کند، برخورد می‌شود.
وی یادآور شد: شهرداری اراک نسبت به افزایش واکسیناسیون سیار نیز اقدامات لازم را انجام دهد.
وی افزود: ۴۳ درصد از کارکنان دولت استان مرکزی نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن خود اقدام کرده‌اند که این آمار قابل قبول است و بقیه کارکنان نیز باید هرچه سریعتر نسبت به تزریق این نوبت اقدام کنند.
استاندار مرکزی گفت: در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مکان‌های سرپوشیده مانند بازارها، فرمانداران باید تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا فردی بدون ماسک حضور پیدا نکند.
وی تاکید کرد: در خصوص مراکز گردشگر مانند غار چارنخجیل دلیجان نیز که امکان جابه‌جایی هوا به خوبی وجود ندارد و تصمیمات لازم برای بازگشایی با نظر ستاد شهرستانی انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار