استاندار یزد:
استاندار یزد گفت: یکی از مهمترین مصوبات آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی یزد در سال جاری، واگذاری تمامی فعالیت‌های قرآنی ادارات به موسسات قرآنی است.
کد خبر: ۱۰۳۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸ 05 March 2022

به گزارش خبرگزاری مهر، مهران فاطمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزد با محوریت فعالیت های قرآنی با اشاره به انتظاری که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری از مجموعه اتحادیه ها موسسات قرآنی استان یزد وجود دارد، اظهار داشت: در استان یزد ۴ هزار شهید داریم از سوی دیگر سهم استان یزد از حافظان قرآن کریم ۱۵۰ هزار نفر است و شاید امکان تربیت ۱۵۰ هزار حافظ قرآن نباشد اما درخواست داریم که در طول دولت سیزدهم برای تربیت ۴ هزار حافظ کل قرآن به نیت ۴ هزار شهید استان یزد برنامه ریزی کنید

وی با اشاره به طرح جلسات قرآنی خانگی نیز بیان کرد: اتحادیه موسسات قرآنی حداقل برای ۴ هزار جلسه قرآنی برای خانواده ها به نیت ۴ هزار شهید استان یزد نیز برنامه ریزی کنید.

فاطمی با اشاره به مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد به دلیل واگذاری تمامی امور قرآنی به اتحادیه موسسات قرآنی اظهار داشت: در سطح شهرستانها تصدی تمامی برنامه ها و فوق برنامه های قرآنی ادارات و دستگاه ها به اتحادیه موسسات قرآنی واگذار شود.

استاندار یزد ادامه داد: در مورد وقف مشارکتی و صندوق قرض الحسنه نیز توسط معاونت منابع استانداری یزد پیگیری و موضوع از طریق خیران دنبال می شود.

وی با اشاره به دیگر مصوبه این شورا عنوان کرد: صدا و سیما نیز برای ساخت برنامه های نوآورانه و غنی برای معرفی چهره های قرآنی به ویژه در زمینه تهیه مستند چهره های شاخص قرآنی استان وارد عمل شود.

فاطمی در مورد مالیات موسسات قرآنی نیز بیان کرد: جلسه ای با نماینده اتحادیه موسسات قرآنی، معاون سیاسی و معاون برنامه ریزی استانداری و مدیرکل امور مالیاتی استان برای حذف مالیات یا رساندن آن به حداقل، برگزار خواهد شد.

وی در مورد جوایز قرآنی نیز بیان کرد: تکریم قرآنیان از وظایف ماست اما نیاز به برنامه ریزی دارد و ما حتی آمادگی داریم مسابقاات قرآنی در سطح بین المللی برگزار و جوایز آن را تامین کنیم.

استاندار یزد در مورد فضای مورد نیاز فعالان قرآنی نیز بیان کرد: در بسیاری از دانشگاه ها و ادارات سالن ها و فضاهای بلا استفاده و امکانات و تجهیزات وجود دارد که می توان با انعقاد تفاهم نامه ای از این ظرفیت های خالی استفاده کرد.

فاطمی همچنین بر تمرکز بیشتر بر توسعه فعالیت های قرآنی در شهرستانها به ویژه مناطق محروم تاکید کرد و گفت: در بسیاری از مناطق استعدادهای ارزشمندی وجود دارد که به خاطر کمبود امکانات این استعدادها ضایع می شود.

وی همچنین بر لزوم برگزاری جلسات مستمر و منظم شهرداران و فرمانداران استان یزد با فعالان قرآنی و اتحادیه موسسات قرآنی تاکید کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار