رییس اتاق اصناف :
رییس اتاق اصناف یزد گفت: تمامی متصدیان واحدهای صنفی استان باید وارد وبگاه «ایران من» شوند و کیو.آر(QR)( کد خوان بهداشتی ) را تهیه و نسخه ای از تصویر آن را در محل کسب خود نصب کنند.
کد خبر: ۱۰۳۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹ 04 March 2022

علیرضا حسنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ارایه نشان سلامت از سوی واحدهای صنفی ضروری است افزود: این برگه باید در دید مردم و ناظران قرار گیرد تا ثابت شود که صاحب صنف واکسن دریافت کرده و بیماری خاصی ندارد.

وی با بیان اینکه این موضوع مهم به مسئولان تمامی اتحادیه‌های صنفی و کسبه استان ابلاغ شد و باید اجرا شود، ادامه داد: بازرسان صنعت، معدن و تجارت ( صمت ) و مسئولان مرکز بهداشت و درمان با همراهی بازرسان اتاق اصناف بر این موضوع نظارت جدی دارند.

وی اظهارکرد: برای پیشگیری کرونا و مهار آن باید همه مردم به خصوص اصناف همانند گذشته به مقررات پایبند باشند و احترام بگذارند که همراهی همه اقشار نقش اصلی در داشتن شهری ایمن دارد ، امیدواریم کسبه بیش از گذشته موفق باشند .

تعداد واحدهای صنفی استان یزد در ۱۱ شهرستان ۷۳ هزار مورد است که در هر واحد ۲.۵ نفر به طور متوسط فعالیت دارند.

QR Code روشی است برای کدگذاری مطالب مختلفی مانند نام، نشانی ، نشانی وبگاه ، کد محصول،توضیح و دیگر موارد که حاصل آن یک تصویر است. این تصویر با استفاده از بیشتر گوشی ­های دوربین­دار قابل فهم است و همین امر باعث شده شرکت­ ها و افراد زیادی از این کد بر روی محصول و کار ت­های ویزیت خود استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند، مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار