مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری استان یزد از فعالیت و بازگشایی تمام مدارس، مساجد، حسینیه ها، پارک‌ها و فضاهای عمومی در ایام نوروز برای مسافران یزد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ 01 March 2022

احمد آخوندی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای تعطیلات نوروز در شهر یزد اظهار داشت: به این منظور جلساتی با شهردار و فرماندار یزد برگزار شده و تصمیم‌های لازم اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه تمام برنامه های نوروز ۱۴۰۱ در قالب یک برنامه تدوین و منتشر می شود، افزود: در نوروز ۱۴۰۱ تمامی اماکن گردشگری، دارای راهنمای مسلط و بلد گردشگری می‌شود علاوه بر آن، از تمام پتانسیل‌های مردم و پایگاه‌های بسیج بافت تاریخی برای ایجاد امنیت در زمان نوروز استفاده می شود.

آخوندی از ایجاد چندین منطقه ویژه عکاسی، بازگشایی تمام مساجد، حسینیه‌ها و مدارس برای استفاده گردشگران همچنین تامین فضای لازم برای پارکینگ خبر داد و گفت: بازی‌های بومی محلی، برنامه‌های شاد رادیویی، نقالی و قصه گویی همچنین برگزاری جشن‌های شاد در همه اماکن مناسب بافت تاریخی از برنامه‌های نوروز ۱۴۰۱ خواهد بود.

وی از لزوم تعامل اداره کل میراث و شهرداری برای برگزاری برنامه‌های نوروز خبر داد و تصریح کرد: گردشگری یکی از اصلی‌ترین پایه‌های اقتصادی استان یزد به شمار می‌رود و پس از گذشت دو سال که اقتصاد گردشگری دنیا دچار بحران شده باید با اهتمام دو جانبه این صنعت را احیا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد از تدارک برنامه‌های متنوع و مختلف برای مسافران و گردشگران نوروزی در ایام نوروز از جمله برگزاری برنامه نوروزگاه در محوطه مجموعه باغ دولت آباد و حسینیه امیرچقماق و پخش برنامه‌های متنوع از شبکه‌های ملی صدا و سیما با محوریت جاذبه‌های گردشگری یزد نیز خبر داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار