شهروندان می توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی کنند.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶ 28 February 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی شرق تاغرب استان مازندران در مورخه 09/12/1400 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
انهدام باند کلاهبرداری تلفنی در مازندران 
رئیس پلیس فتا استان مازندران از انهدام باند کلاهبرداری تلفنی خبر داد و گفت: اعضای این باند طی تماس تلفنی با مردم به بهانه برنده شدن در مسابقات صدا و سیما از 79 شهروند، کلاهبرداری کردند. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سامع خورشاد در تشریح این خبر گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس که از طریق یک تماس تلفنی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه در اظهارات مالباختگان مشخص شد، فردی ناشناس طی تماس تلفنی با این عنوان که شما برنده خوش شانس قرعه کشی صدا و سیما شده اید، افزود: کلاهبرداران با ترفندهای متقلبانه و با این بهانه که جهت دریافت جایزه نیاز به اطلاعات هویتی شما و کد ارسال شده به تلفن همراهتان داریم اطلاعات محرمانه هویت خود و کدی که به تلفن همراهم ارسال شد را داده و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب خود می شدند.
رئیس پلیس فتا  فرماندهی انتظامی استان مازندران تصریح کرد: در بررسی‌های فنی و اطلاعاتی، اعضای باند در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و با اخذ نیابت قضائی، 4 متهم این پرونده دستگیر و در مخفیگاهشان تعداد زیادی کارت بانکی اجاره‌ای، سیم‌کارت و گوشی‌های هوشمند کشف شد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 79 مالباخته در این پرونده شناسایی و تعداد شکات نیز در حال افزایش است، اظهار داشت: این باند که متشکل از 3 نفر مرد و یک نفر زن بوده و بصورت لایه لایه در سراسر کشور فعالیت مجرمانه انجام می‌داد، منهدم و پس از انتقال به پلیس فتا مازندران ضمن پذیرش بزه انتسابی و کلاهبرداری 90 میلیارد ریالی، پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشتند.
سرهنگ خورشاد به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماسهایی که این موارد را از شهروندان درخواست می نمایند قطعا کلاهبرداری است، هم چنین شهروندان می توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir  اطلاع رسانی کنند.
------------------
کشف میلیاردی تجهیزات تولید ارز دیجیتال در تنکابن 
فرمانده انتظامی تنکابن از کشف 24 قطعه تجهیزات استخراج ارز دیجیتال به ارزش 4 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامحسین شعبانی در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت غیرقانونی فردی در امر استخراج و تولید ارز دیجیتال در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران کلانتری بخش نشتا و اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی متهم را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی تنکابن تصریح کرد: ماموران با همکاری کارشناسان اداره برق شهرستان در بازرسی از محل فعالیت متهم مربوطه 24 قطعه تجهیزات رایانه ای مربوط به استخراج ارز دیجیتال به ارزشی بالغ بر 4 میلیارد ریال کشف کردند.
سرهنگ شعبانی در ادامه قاچاق و هرگونه فعالیت های اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری خواهد شد.
------------------
دستگیری سارقان منازل و سیم برق و کابل مخابراتی در چالوس 
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری 3 سارق حرفه ای با 10فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی در شهرستان چالوس خبر داد 
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی قیصری با اعلام این خبر، اظهار داشت: با عنایت به افزايش وقوع سرقت سیم کابل مخابراتی درچالوس و همچنین نارضایتی شهروندان بخصوص اهالی روستانشین منطقه، مراتب بصورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان چالوس با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی های همه جانبه، موفق به شناسایی 3 سارق حرفه ای و کشف10 فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی شدند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی متهمان را دستگیر که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و از آنطریق روانه زندران شدند.
سرهنگ قیصری با اشاره به این که رعایت مسائل امنیتی، هشدارهای انتظامی و استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب از مهمترین عوامل پیشگیری از سرقت به شمار می روند از شهروندان خواست: درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.
--------------------------
زمین خواری 985 میلیاردی در میاندوورد 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف زمین خواری به ارزش 985 میلیارد در بخش گهرباران شهرستان میاندورود خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمد محمدپور در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستای مبارزه با زمین خواری و در پی بررسی های  به عمل آمده مبنی بر تصرف غیر قانونی بخشی از زمین های زراعی بخش گوهرباران شهرستان میاندرود، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با بررسی های میدانی، متهم را شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی، وی را دستگیر کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان مازندران تصریح کرد: متهم پس از سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و در ادامه ضمن اجرای حکم خلع ید، سازه های ایجاد شده توسط متهم در اراضی مذکور تخریب شد.
سرهنگ محمدپور با اشاره به رهاسازی  21 هزار و 983 متر از  اراضی ساحلی از چنگ متهم در این عملیات، اظهار داشت: بر اساس نظر کارشناسان، ارزش زمین آزاد شده از چنگ متهم، 985 میلیارد ریال برآورد شد .
وی در خاتمه با اشاره به عزم جدی پلیس در برخورد با زمین خواری ها و هرگونه مفاسد اقتصادی از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را به پلیس 110 و یا سایر مراجع ذیصلاح اطلاع دهند.
------------------
تاكيد برتشديد اقدامات امنيتي بانك‌ ها در روزهاي پاياني سال 
فرمانده انتظامي نکا از تشدید اقدامات امنيتي بانك‌ ها در روزهاي پاياني سال در آن شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ قاسم عزیزی در بازدید از بانك‌هاي شهرستان نکا گفت: با توجه به نزديك شدن به روزهاي پاياني سال و آغاز خريدهاي نوروزي شاهد مراجعه بيشتر مردم به بانك ها و مؤسسات مالي و اعتباري هستيم.
وي افزود: توجه به اقدامات پيشگيرانه و عمل به توصيه هاي انتظامي پليس مي تواند زمينه وقوع بسياري از تهديدات و آسيب هاي امنيتي و سرقت از اين اماكن را به حداقل برساند.
فرمانده انتظامي شهرستان نکا با تاكيدبر تشديد اقدامات حفاظتي و امنيتي در حراست از بانك ها گفت: رؤساي بانك ها بايد از سالم بودن و قابل اطمينان بودن تجهيزات حفاظت الكترونيكي بانك ها از قبيل دوربين مدار بسته، دستگاه هاي ضبط تصاوير و آژير خطر اطمينان كامل داشته و آموزش هاي لازم در خصوص افزايش هوشياري كاركنان بانك ها و استفاده به موقع از ابزارهاي اعلام خطر را ارائه كنند.
فرمانده انتظامي شهرستان نکا از مسئولان بانك هاي شهرستان خواست پيگيري لازم را از مركز در خصوص راه اندازي و تشكيل تيم هاي حفاظت بانك مربوطه بعمل آورده و نسبت به راه اندازي آن اقدام كنند.
سرهنگ عزیزی به شهروندان توصيه كرد، هنگام استفاده از كارت هاي اعتباري به موارد امنيتي در اين خصوص توجه كرده و از در اختيار گذاشتن رمز عابر بانك به افراد غير جدا خودداري كنند خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار