معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: از ابتدای سال جاری کاشت ۲۰ میلیون نهال در سطح کشور هدف‌گذاری شده است اما نگهداری از درخت موضوع بسیار مهمی است که کمتر به آن توجه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 28 February 2022

به گزارش تابناک قم، پرویز گرشاسبی روز یکشنبه در نشست مدیران و معاونان فرهنگی و پژوهشی مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران در قم، با بیان اینکه بدون همراهی و مشارکت همگانی مدیریت یک اکو سیستم خشک بسیار سخت است، اظهار داشت: اگر مبلغان دینی در حوزه منابع طبیعی مشارکت کنند می‌توانیم در این حوزه به نتایج مطلوب‌تری برسیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع امنیت غذایی و مدیریت جامع منابع حیاتی، اظهار داشت: امسال که موضوع امنیت غذایی مطرح شده و با امنیت زیستی گره خورده است، اگر منابع طبیعی خوبی نداشته باشیم، امنیت غذایی ما نیز محقق نمی‌شود یا دچار چالش می‌شود بنابراین این‌ها لازم و ملزوم هم هستند.

معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اضافه کرد: برای رسیدن به یک توسعه پایدار و امنیت حیاتی خوب باید به چند سرمایه توجه کنیم و بدانیم که چند سرمایه با محیط زیست گره خورده است که از جمله آن‌ها سرمایه اجتماعی و سرمایه انسانی است که می‌تواند ما را به نتایج نهایی برساند.

گرشاسبی، توجه به اخلاق و فلسفه منابع طبیعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشورهایی که در حوزه منابع طبیعی موفق بودند به این موضوع‌ها، توجهی ویژه داشتند و اگر مدیریت جامعه و نگاه درست در حوزه منابع طبیعی نباشد به هدف نمی‌رسیم.

وی اظهار کرد: در دستگاه‌های دولتی، نگاه به منابع طبیعی یک نگاه فلسفی نیست، به همین علت امیدواریم در حوزه‌های علمیه دروسی در مورد فلسفه و اخلاق منابع طبیعی و محیط زیست گذاشته شود تا بتوانیم نگاه درستی را در حوزه منابع طبیعی ترویج کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار