امام جمعه قم گفت: دولتمردان با تکیه بر توان داخلی مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان را حل کنند.
کد خبر: ۱۰۳۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ 26 February 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی  در مصلای قدس برگزار شد لزوم توجه به نسل جوان و رفع مشکلات پیش روی این نسل تاکید کرد و گفت: مسئولان کشور امروز وظیفه دارند به جوانان به  عنوان آینده سازان کشور بها دهند و مشکلات اشتغالشان را با تکیه بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خدا دادی برطرف کنند.

امام جمعه قم گفت: دولت سیزدهم درکنار مسئولان دیگر قوا این توان و همت را دارد که مشکلات را با دقت اولویت بندی، رسیدگی و برطرف کند.

او می گوید: اگر مشکلات اقتصادی پیش روی ملت ایران کم شود، دشمنان هیچگاه توان مقابله با این ملت را نخواهند داشت.

خطیب جمعه قم گفت: همیشه انتظار هر اقدام خصمانه‌ای از سوی دشمن می‌رود، اما انتظار تحریم و ضربه از خودی را نداریم! کسانی که قرار بود با ما باشند و نیستند.

او با اشاره به ورود به چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اگر همچنان استدلالمان این است که انقلاب ادامه دارد، دلیلش این است که مردم با وجود مشکلات معیشتی و تنگنا‌های اقتصادی در پاسخ به این سوال که انقلاب را دوست دارید یا خیر؟ همه به اتفاق می گویند انقلابشان را دوست دارند.

خطیب جمعه قم می گوید: مردم هیچگاه با انقلاب قهر نمی‌کنند بلکه قهرشان با مسئولانی است که مشکلاتشان را درک نمی کنند و به فکر رفع تنگنا‌ها و پاسخ به انتظارات به حق مردم نیستند!

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از خطبه‌های با اشاره به تحولات منطقه و حمله روسیه به اوکراین آن را ریشه در توسعه طلبی دنیای غرب و استکبار دانست و گفت:اگر بخواهیم کوتاه و دقیق به علل این درگیری نظامی اشاره کنیم، چرایی صدور فرمان حمله از سوی روسیه به اوکراین را اقدامات توسعه طلبانه غرب و میل ناتو به محاصره روسیه عنوان می کنیم.

او گفت: موضع نظام جمهوری اسلامی ایران در خصوص این درگیری این است که جنگ را محکوم می‌کند، اما توسعه طلبی را هم نمی‌پذیرد!

او در ادامه با اشاره به برخی از مناسبت های پیش رو و تبریک مبعث نبی مکرم اسلام (ص)گفت: بعثت رسول الله تا قیامت ادامه دارد و اگر زمانی پیامبر با جاهلیت مواجه بود امروز هم این جاهلیت به صورت مدرن وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار