استاندار همدان:
استاندار همدان با بیان اینکه شش معدن در استان سلب صلاحیت شد گفت: ۱۰ معدن دیگر غیرفعال در استان تعیین تکلیف شدند
کد خبر: ۱۰۳۰۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸ 23 February 2022
به گزارش تابناک همدان،  علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در دهمین جلسه شورای معادن استان، گفت:در دهمین جلسه شورای معادن استان، ۱۰ معدن که سال‌های متمادی به دلیل عدم فعالیت بلاتکلیف مانده بودند، بررسی و تعیین تکلیف شدند. 

وی افزود:  از این ۱۰ معدن، ۸ معدن به دلیل اتمام مهلت پروانه فعالیت انتزاع شده و دو معدن نیز به دلیل عدم فعالیت، اجازه بهره برداری از آن‌ها سلب شد. 

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه  با ادامه فعالیت یکی از معادن استان که در محدوده شهری قرار داشت و تا چند سال آینده نیز مهلت بهره‌برداری داشت، گفت:  ضمن رعایت شرایط و ضوابط ایمن‌سازی محیط موافقت شد.

وی گفت: سازمان صمت با امکان سنجی برای جایگزینی یکی از معادن مورد بررسی در شورای معادن استان، اقدام خواهد کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه ۳۹ معدن استان به دلیل رکود بازار تعطیل هستند، گفت: امیدواریم با ساخت‌و‌ساز‌هایی که در حوزه مسکن انجام می‌شود، این معادن نیز به چرخه فعالیت برگردند. 

وی گفت:۲۰ معدن در استان دارای مشکلات اداری و قضایی‌اند، ۱۸ معدن نیز پروانه بهره‌برداری آن‌ها خاتمه یافته است که باید هرچه سریع‌تر در راستای تمدید پروانه خود اقدام کنند.

 ۶ معدن در استان، به طور کلی سلب صلاحیت شدند. 

استاندار همدان در خصوص  معادن محدوده سد اکباتان گفت: در این محدوده تعدادی معدن  به شکل غیرمجاز فعالیت می‌کنند، پس از بررسی‌های کارشناسی اعضای شورای معادن، مقرر شد تا جلوی فعالیت آن‌ها گرفته شود. 

وی ادامه داد:  مقرر شد جلسه‌ای با هدایت و نظارت استانداری و عضویت سازمان صمت، اداره کل محیط زیست، منابع طبیعی و منابع طبیعی برگزار شود تا ضوابط و شرایط برداشت از معادن بالای سد اکباتان را تعیین کنند.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: معادن محدوده سد اکباتان مکلف می‌شوند تا در ازای برداشت از معادن و جلوگیری از تخریب محیط زیست توسط ناشی از بهره‌برداری معدن، طرح جنگل‌کاری و درخت‌کاری را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد:  به دنبال کاهش مدت بهره‌برداری معادن هستیم؛ زیرا طولانی بودنِ مدت زمان پروانه‌های معادن، مسائل و مشکلاتی از جمله تضییع حق و حقوق دولتی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار