اعضای شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با استاندار دیدار کردند:
احمد زاده گفت:برخی از شهرداران متخصص و توانمند نیستند و ضعیف هستند و مدارکشان مرتبط نیست. اعضای شورای اسلامی به جای اینکه بروند، دنبال افراد متخصص، فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه‌های راه و شهرسازی وعمران دست روی افراد غیرمرتبط می‌گذارند و افراد متخصص و توانمند را فراموش کرده‌اند. معلم خوب است، اما معلم تاریخ را برای شهردار معرفی نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۰۳۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ 22 February 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد، صبح امروز اعضای شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با سید علی احمدزاده استاندار این استان دیدار کردند.

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اعضای شورای اسلامی استان درخواست‌هایی داشت و مأموریت‌های را برای آنها تعریف کرد و اظهار داشت: باید شوراهای اسلامی را از حالت انفعال در بیایند.
وی در ادامه گفت: برخی از شهرداران متخصص و توانمند نیستند و ضعیف هستند و مدارکشان مرتبط نیست. اعضای شورای اسلامی به جای اینکه بروند، دنبال افراد متخصص، فارغ التحصیلان دانشگاهی در حوزه‌های راه و شهرسازی وعمران دست روی افراد غیرمرتبط می‌گذارند و افراد متخصص و توانمند را فراموش کرده‌اند. معلم خوب است، اما معلم تاریخ را برای شهردار معرفی نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه از خدا می‌خواهم که شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد آباد شود، تاکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی، اگر شهردار ضعیف برای شهرها انتخاب شوند، نهاد شورایی زیرسئوال می‌برد، مردم به امیدی اعضای شوراهای اسلامی را انتخاب کرده‌اند که کاری صورت بگیرد. تو را به خدا نیروی انتخاب کنید که شهر را بچرخاند. نیروی ضعیف و غیر متخصص تمام زحمات مردم و گاهاً دولت‌ها را زیرسئوال می‌برد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به نیروهای مازاد در شهرداران گریزی زد و گفت: نیروهای مازاد برای شهرداری‌ها دردسر آفرین شده‌اند. شهرداری‌ها که اداره کار نیستند که افراد را بکار بگیرند با جبر و یا به اختیار و به آنها حقوق بدهند. پول‌هایی که برای آبادانی شهرها اختصاص داده می‌شود، برای حقوق نیروهای مازاد می‌رود. شهرداری‌ها که درآمد ندارد چرا نیروی مازاد می‌گیرند و باید جلوی این نیروها گرفته شود.
احمدزاده در ادامه خطاب به کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تجهیزات، امکانات و اعتبارات لازم و ساختمان اداری مناسب در اختیار شورای اسلامی استان قرار بگیرد. اما همچنین شورایی باید به وظایف محموله خود در خصوص نظارت بر شوراها و شهرداری‌ها عمل کنند تا اینگونه شاهد کم کاری و سهل انگاری‌ها نباشیم.

رهامی در خصوص مشکلات آب شهر سی سخت گفت: آب سی سخت بطور مستقیم از سرچشمه به منازل می‌رسد، هیچگونه تصویه کننده‌ای ندارد، اکثر مردم سی سخت و روستاهای اطراف از ناراحتی‌های کلیوی رنج می‌برند.
وی گفت: دستگاه‌ها خریداری شده، ساختمان آماده است و ما در تعجب هستیم که چطور هنوز دستگاه دیالیز نصب نشده است.
رهامی در خصوص جایگاه سی ان جی پاتاوه بیان کرد: با توجه به اینکه پاتاوه شاه راه ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد است و تنها جایگاه سی ان جی آن که بیش از 9 سال است که آماده راه اندازی است، تاکنون اجازه راه اندازی نداده‌اند، ممنون می‌شویم که در دستور کار قرار گیرد.
رهامی اظهار کرد: 300 متر جاده ارتباطی یاسوج اصفهان به سی سخت که از روستاهای کریک و بیاره می‌گذرد، از سال 82 تاکنون 3 نماینده مجلس، 6 استاندار، 7 فرماندار، 8 مدیرکل راه و شهرسازی تغییر کرده ولی این 300 متر ساخته نشده است.
وی بیان کرد: 96 میلیارد به شهرداری سی سخت اختصاص یافته که 45 میلیارد آن برای آسفالت و معابر شهر سی سخت اختصاص یافته است، ولی اگر اداره آب و فاضلاب عملیات فاضلاب شهری را انجام ندهد، عملاً آسفالت کردن معابر، هدر رفتن پول بیت المال است.

رهامی اظهار کرد: در جریان تخصیص اعتبارات تکمیلی به خانه‌های سی سخت، که 50 میلیون به خانه‌های شهری و 40 میلیون به منازل روستایی تخصیص دادید، متأسفانه برخی از بانک‌ها یک حکومت خودمختار دارند و اصلاً حاضر نیستند که برای مردم تشکیل پرونده بدهند.
رهامی بیان کرد: بعد از زلزله هیچگونه تسهیلات تولیدی، کشاورزی و صنعتی به واحدهای تولیدی و کشاورزی، صنعتی تخصیص داده نشده، میلیاردها خسارت به آنها زده شده است.

وی گفت: انتظار داریم ماده 54 قانون جنگل‌ها و مراتع در دستور کار قرار بگیرد، انتظار داریم جهت مرتفع نمودن مشکلات نهایت همکاری صورت بگیرد.
رهامی اظهار کرد: سال 90 مجوز بیمارستان لیکک، باشت و سی سخت صادر شد، اما هنوز شروع به کار پروژه سی سخت صورت نگرفته است.
وی گفت: بیمارستان پاتاوه نیز هنوز هیچ کاری برای این پروژه انجام نگرفته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بعد از شنیدن نماینده شهرستان دنا در شورای اسلامی استان در خصوص «تشکیل پرونده بانک‌ها و تخصیص تسهیلات به منازل شهری و روستایی سی سخت» گفت: هنوز تشریفات این موضوع انجام نشده، باید مصوبه هیئت دولت صادر شود.
وی همچنین در خصوص بیمارستان‌های شهر سی سخت و پاتاوه و جایگاه‌های سوخت دنا توضیحاتی ارائه داد.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد:شوراها را از حالت انفعال در بیاورید/توجه ویژه استاندار به تنها جایگاه های سوخت شهر پاتاوه/ ناصر رهامی:3 نماینده مجلس، 6 استاندار، 7 فرماندار، 8 مدیرکل در کهگیلویه و بویراحمد عوض شد، 300 متر جاده سی سخت ساخته نشد/برای پرداخت تسهیلات 50 و 40 میلیونی زلزله زدگان برخی از بانک ها سهل انگاری می کنند/مسلمی: فرماندار مارگون فردی پرکار و خستگی ناپذیر است + فیلم

کیانی باوند رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار تلاش‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد را برای آینده استان امید بخش دانست و اظهار داشت: آقای استاندار کهگیلویه و بویراحمد فضای فیزیکی شورای اسلامی استان در شأن این نهاد مردمی نیست.
وی در ادامه به وضعیت بغرنج شورای اسلامی استان به لحاظ امکانات و تجهیزات اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد حتی «موس» کامپیوتر ندارند.
کیانی با بیان اینکه از بخش محروم سرفاریاب آمده‌ام، افزود: سرفاریاب منبع معادن است که برای دیگران نان دارد و برای مردم ما غصه.

وی افزود: آقای استاندار دستور حضرتعالی مبنی بر جلوگیری از خروج معادن بوکسیت نوری از امید و شوق را در دل مردم سرفاریاب ایجاد کرد. سال‌ها معادن بوکسیت این منطقه را به غارت می‌بردند و هیچ سودی برای مردم منطقه نداشت.
رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع پروژه بیمارستان 32 تختخوابی چرام اشاره کرد و گفت: پروژه بیمارستان چرام سال‌ها است که وضعیت مناسبی ندارد و از حضرتعالی که اعتباری برای این پروژه گذاشتید، تشکر می‌کنیم. انتظار می‌رود به جهت اینکه مردم برای درمان و بهداشت با مشکلات کمتری مواجه شوند، در ساخت این بیمارستان تسریع شود.
باوند بر حفظ منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: برای حفاظت از اراضی ملی باید همه پای کار باشند.
رئیس شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از استاندار استان خواست که بازدیدی از شورای اسلامی استان و معادن بوکسیت چرام داشته باشد.
مسلمی نماینده شهرستان مارگون در شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه با قدردانی از سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان مارگون، اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی استان باید بیشتر مطالبه گر مشکلات مردم باشند.
وی به مشکلات شهرستان مارگون اشاره کرد و گفت: یک سال از شهرستان شدن مارگون می‌گذرد، اما ادارات کل هیچ نماینده‌ای در شهرستان ندارد و تقاضا داریم با توجه به اینکه دسترسی مردم به ادارات سریع شود در این خصوص چاره اندیشی شود.
مسلمی فرماندار مارگون را فردی پرکار و خستگی ناپذیر توصیف کرد و گفت: فرمانداری مارگون کمبود نیرو دارد و انتظار می‌رود در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.
وی افزود: اشتغال در شهرستان مارگون حال ناخوشی دارد. بخش زیلایی، بخشی پرجمعیت می‌باشد که 72 شهید تقدیم به انقلاب اسلامی کرده‌اند ولی از لحاظ اشتغال این منطقه در رنج بسر می‌برد. کارمندان بخش زیلایی به اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسد.
وی افزود: موردزرد زیلایی بیش از 3500 نفر جمعیت دارد که این منطقه در حوزه راه، اشتغال و تولید نیز مشکلاتش فراوان و پردرد است.
رئیس زاده نماینده شهرستان لنده در شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه متفاوت‌تر صحبت کرد و گفت: عدم آگاهی اعضای شوراهای اسلامی از آئین نامه‌ها و قوانین کار را برای آنها سخت کرده است.
وی در ادامه به قانون گریزی در انتخاب شهردار لنده گریزی زد و گفت: مردم ناراضی هستند و قانون گریزی و عدم تمکین به قانون مشکلات ما را دو چندان کرده است.
رئیس زاده گفت: فضای اداری شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد زیبنده نیست.
سید صلاح الدین صادقیان نماینده شهرستان باشت در شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از سفرهای استانی استاندار قدردانی کرد و اظهار داشت: فضای اداری شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد مناسب نیست و این انتظار می‌رود که استانداری به این موضوع توجه کند.

محسن کوکب نژاد نماینده شهرستان بهمئی در شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به سفرهای استاندار گریزی زد و گفت: شکر خدا مردم از این وضعیت راضی هستند و امید به مردم برگشته است. اما ما انتظار داریم که نتیجه این سفرها به ثمر بنشیند و به مردم اطلاع رسانی شود.
وی به موضوع اینترنت شهر لیکک اشاره کرد و گفت: اینترنت در این شهرستان بسیار ضعیف است و مردم به شدت گلایه دارند و دانش آموزان هم کلافه شده‌اند.

کوکب نژاد گفت: زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان بهمئی مناسب نیست. قهرمانان و مدال آوران بهمئی در استان‌های دیگر به رقابت می‌پردازند به این دلیل که این شهرستان امکانات ورزشی کافی ندارد.
وی گفت: مدیران کل باید شأن شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد را حفظ کنند و ازاستانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌خواهیم که به این مقوله توجه داشته باشد.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد:شوراها را از حالت انفعال در بیاورید/توجه ویژه استاندار به تنها جایگاه های سوخت شهر پاتاوه/ ناصر رهامی:3 نماینده مجلس، 6 استاندار، 7 فرماندار، 8 مدیرکل در کهگیلویه و بویراحمد عوض شد، 300 متر جاده سی سخت ساخته نشد/برای پرداخت تسهیلات 50 و 40 میلیونی زلزله زدگان برخی از بانک ها سهل انگاری می کنند/مسلمی: فرماندار مارگون فردی پرکار و خستگی ناپذیر است + فیلم

حاتم پیام دبیر شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد پیرامون اهمیت و جایگاه شوراهای اسلامی استان مطالبی را مطرح کرد و اظهار داشت: امین‌ترین زبان گویای مردم برای رساندن مشکلات مردم به مجموعه دولت اعضای شورای اسلامی استان هستند.
وی در ادامه بر تعامل و همدلی شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بدنه دولت تاکید کرد و گفت: به دلیل ضعف قانون انتخابات شوراها تاکنون کرسی شوراها تخصصی نبوده و آنچه که جامعه انتظار دارند انتخاب نشده و بیشتر بر اساس قدرت و ثروت بوده است.
وی با بیان اینکه آموزش را باید سرلوحه کارمان قرار دهیم، تصریح کرد: دولت، دولت مردم محور و شوراها هم نهاد مردم محور است که پیشنهاد داده می‌شود، مشاور متعهد، متخصص و آشنا به قانون برای خودتان انتخاب شود.
پیام گفت: این وضع مالی، تدارکاتی و فضای اداری و تجهیزات شورای اسلامی در شأن شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیست.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار