شن هایی که با بازکردن شیرآب درمنازل شهرستان صالح آبادگاه گداری خودنمایی میکند انسان را به یاد شن زارهای سواحل می اندازد.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ 21 February 2022

به گزارش خبرنگارتابناک رضوی با توجه به نزدیک شدن فصل بهاروهمچنین به جهت بالابردن سیستم دفاعی بدن استفاده مردم از آب شرب سالم بسیار زیادترموردتاکیداست.

بهاروبعدازآن تابستان نیازبه آب شرب بیشتر از گذشته احساس می شود و در این مورد مدیریت بحران نیازمنداست تا بتوانیم این بهاروتابستان را نیز بگذرانیم.
 
امروز برخی از روستاهای شهرستان صالح آبادبه دلیل دور افتاده بودن ومشکل بی آبی توسط تانکر آب رسانی می شوند برخی از روستاهانیزلوله کشی دارند اما آب کمتر وارد این لوله ها می شود در برخی نیزآب وارد لوله هامی شود اما به دلیل غیر بهداشتی بودن مناسب شرب نیست.
 
با توجه به کمبود آبی که وجود دارد باید بهداشت این آب نیز رعایت شود اگر بهداشت نباشدافراد زیادی دچاربیماری های مختلف می شوندکه نیاز است در این موردتیم های مخصوصی واردعمل شوندوآب شرب مناطق مختلف را تست کنندکه حامل بیماری خاصی نباشند.
 
کلر زنی یکی از مواردی است که برای آب های شرب مورد استفاده قرارمی گیرد و از این طریق ویروس ها و میکروب های موجود را از بین می برند اما گاهی مواردی درآب شرب وجود دارد که با کلر زنی  تمیزنمی شودونیازمند انجام مراحل دیگری است که بتوان از آن آب شرب استفاده کرد برای مثال وجودگل و سنگریزه در آب های آشامیدنی است.
 
وقتی آب دارای مواردی همچون شن باشدبدون شک استفاده از این آب به شدت برای افرادخطرناک است و وقتی استفاده از چنین آبی طولانی شود افراد دچاری بیماری سنگ کلیه و یا سنگ مثانه می شوندبیماریی که باعمل جراحی برطرف می شود بنابراین توجه به چنین مواردی لازم و ضروری است.
 
برای نمونه شهرستان صالح آباد را مثال می زنیم که این مشکل را دارد و برای رفع شدن نیازمند توجه ویژه مسئولان ابفا هست،وجود شن در آب شرب این منطقه،فشارکم آب دربعضی قسمت هاوسختی آب باعث شده است که مردم برای آب شرب دست به دامن آب های تصفیه شده، قنات ها اطراف و مناطق دیگرشوند.
 
بدون شک آب رابطه مستقیمی با سلامت مردم دارد بنابراین مسئولان ابفا باید در این زمینه همت کنند مشکلات آب شرب شهرستان را برطرف کنندوابفای شهری می تواندباتعویض شبکه های لوله کشی وهمچنین نصب و ایجاد تصفیه خانه بر سر راه این آب ها،بهداشت شهروندان را تامین کند.
برومندزاده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار