به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا،
امسال مراسم معنوی اعتکاف به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا از میان ۲ هزار و ۵۰۰ باب مسجد فعال استان یزد، تنها در چهار مسجد شهرستان اشکذر با حضور ۷۰ معتکف شامل ۴۷ نفر زن و بقیه مرد بودند ، پنجشنبه‌شب پایان یافت.
کد خبر: ۱۰۲۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ 18 February 2022

به گفته معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد امسال به دلیل شیوع کرونا برای پیشگیری از سویه اُمیکرون طبق مقررات مراسم اعتکاف تنها در اشکذر که از لحاظ رنگ‌بندی کرونایی در حالت نارنجی بود، برگزار شد.

حجت‌الاسلام خلیل سلطانی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آیین به رغم درخواست مردم و جوانان مومن در ۱۰ شهرستان‌ دیگر استان که رنگ‌بندی آنهااز لحاظ کرونایی قرمز است، برگزار نشد.

این مسئول فرهنگی بیان کرد: اعتکاف در چهار مسجد اشکذر با حضور کسانی که سه دُز واکسن را تزریق کرده بودند با ۲۰ درصد ظرفیت طبق مقررات از روز سه‌شنبه هفته جاری آغاز شد.

از میان ۱۱ شهرستان استان یزد، اشکذر در وضعیت نارنجی قرار دارد و مرکز این شهرستان ۳۰ هزار نفری در ۲۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

آیین معنوی اعتکاف در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا در استان یزد برگزار نشد و این مراسم معنوی هر سال روزهای ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب برگزار می‌شود و استان یزد حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد فعال دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید - ۱۹، اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰ میلادی) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: اعتکاف ، اشکذر ، مسجد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار