بررسی های کارشناسی به خوبی نشان می دهد که ارتقای چالاب و چنگوله به بخش برخلاف دیگر مناطقی که از ظرفیت لازم نیز برخوردار نبوده اند ،اسیر هیچ مولفه ای نیست و تمامی شاخص ها برای تحقق این ارتقا وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۲۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰ 16 February 2022

تابناک ایلام ::امروز ۲۷بهمن ماه است ،روزی بزرگ در تقویم رشادت های مردان مردی که در عملیات والفجر ۵ تصویری زیبا از ایثار و‌گذشت از تعلقات مادی و رسیدن به اوج انسانیت در منطقه عمومی چنگوله ترسیم کردند. 

برگی زرین از افتخار آفرینان مردان ایل که روزگاری دفاع از ناموس ،حیثیت و تمامیت ارضی در قاموس وحدت و برادری آنان را در پشت خاکریز و سنگرهای دفاع از کیان کشور آنهم بدون مرزبندی های رایج جغرافیایی و ایلوندی کنار هم نشاند.

آری امروز سالروز عملیات غرورافرین عملیات والفجر ۵است که همانند دیگر روزهای تاریخی ایثارگری مردان قهرمان این سرزمین که در زیر خروارها غبار تبعیض به دست فراموشی سپرده شده است .

ایل سرافراز شوهان که خاموش و بی ادعا در صحنه رزم ،دوشادوش دیگر ایلات سربلند استانمان ،صحنه ای بی بدیل از استقامت وپایمردی را ترسیم و با ارزانی ۲۵۰لاله خونین بال ،فضایی امن و توام با امید را در جفرافیای مقدس مهران خلق نمودند.

ایلی سرافراز که با وجود سهم بی مثالشان در دفاع ،تکوین و تثبیت انقلاب سهمشان از سفره انقلاب تنها بیکاری و اگر هم در مقطعی مشمول ترحم شده باشند ،مشاغل دون شان ظرفیت های اقتصادی این سامان نصیبشان می شود.

امروز مشعل های روشن میادین نفت پیرامون مهران و چنگوله نماد امنیت برای گردش چرخ های اقتصادی کشور و محصول همین رشادت ها و خون هاییست که روزگاری زمین تفتیده منطقه عمومی چنگوله را رنگین کرد.

مردان رشید ایل شوهان همچنان بی ادعا و‌ کم هزینه پای نظام و‌انقلاب ایستاده اند و برخلاف مدعیانی که به نام دفاع از انقلاب تمامی سفره آن را ارث خود کرده اند ،همچنان چشم به راه حداقل هایند.

ایلی که سهم گسترده جغرافیا و جمعیت مهران را به خود اختصاص داده و بر دریایی از نفت خوابیده است ،سالهاست انتظار و‌توقع خود را از مسیولین در سطح یک ارتقا نگه داشته اند ،اما همچنان این انتظار و توقع ناچیزشان قربانی نبود لابی در قدرت شده است .

از انجاییکه شهرستان مهران براساس تقسیمات کشوری دارای دو بخش بوده و ازسویی دهستان چالاب و‌چنگوله با بهره مندی از جمعیت ثابت و‌سیالی نزدیک به ۱۵هزار نفر و جغرافیای گسترده ظرفیت ارتقای به بخش را داراست.

امروز یعنی سالروز عملیات غرور آفرین والفجر۵بهانه ارزشمندی برای دولت ارزشی است که به پاس رشادت های ایل شوهان و به حرمت خون بر زمین ریخته ۲۵۰جوان والامقام این خطه قهرمان پرور به فکر افزایش سهم مردمان این سامان از سفره انقلاب باشند.

مردم این دیار همچنان پاسبان های وفاداری برای دفاع از سرحدات مرزی کشور محسوب شده و‌نفت کشور در سایه رشادت های آنان شبکه استحصال ،فراوری و توزیع می شود ،تنها توقع آنان از این سفره وسیع ،ارتقای این دهستان به بخش است .

بررسی های کارشناسی به خویی نشان می دهد که ارتقای چنگوله به بخش برخلاف دیگر مناطقی که از ظرفیت لازم نیز برخوردار نبوده اند ،اسیر هیچ مولفه ای نیست و تمامی شاخص ها برای تحقق این ارتقا وجود دارد. 

انتظار می رود مسیولین استانداری ایلام پرونده ارتقای دهستان چالاب و چنگوله به بخش را روی میز گذاشته تا با تحقق این مطالبه ،حداقل آنان بتوانند بدون تحمیل هزینه به دولت ،تنها با تکیه بر منابع و ظرفیت های اقتصادی همچون نفت و‌مرز تجاری ،پس از سالها رنگ توسعه را به چشم خود ببینند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار