همزمان با سالروز میلاد امام علی(ع)،
همزمان با سیزدهم ماه رجب سال ۱۴۴۳ هجری قمری سالروز میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر، امروز سه‌شنبه ۲۰۰ بسته غذایی به ارزش یک میلیارد ریال از سوی اصناف خیر یزد تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵ 16 February 2022

رییس اتاق اصناف استان یزد گفت: بازاریان و کسبه همواره برای کمک به نیازمندان در کنار سایر افراد و مسئولان به خصوص به دلیل شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفندماه ۱۳۹۸ تاکنون پیشگام بوده‌ و هستند.

علیرضا حسنی شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گروه های جهادی خیّران زیرپوشش برای بزرگداشت میلاد حضرت علی (ع) در کمک به نیازمندان در این مورد اقدام کردند.

وی ادامه داد: بسته‌های غذایی شامل انواع گوشت، برنج و انواع میوه بود که با همکاری برخی مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج تهیه و بین نیازمندان توزیع شد و این عمل تا پایان سالجاری ادامه دارد.

این مسئول اظهار کرد: مرکز خیّری اصناف و کسبه با عضویت صاحبان صنوف مختلف در یزد و شهرستان‌ها فعالیت‌های خود را چند سالی است آغاز کرد.

حسنی بیان کرد: این مرکز بر حسب ضرورت با همکاری کسبه مومن و همراهی مسئولان وظایف خود را به جد در استان پیگیری و اقدام لازم انجام می دهد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت حدود ۷۳ هزار واحد صنفی دارد که به طور متوسط در هر واحد ۲.۵ نفر مشغول کار هستند.

همچنین بیست و سوم دی ماه گذشته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد گفته بود: در راستای رزمایش کمک های مومنانه ۸۰۰ بسته معیشتی به ارزش چهار میلیارد ریال از سوی بسیج سازندگی این شهرستان تهیه و میان نیازمندان و خانواده های متاثر از شیوع ویروس کرونا توزیع شد.

به گزارش ایرنا ، سرهنگ پاسدار سعید دهقان ، بسته های معیشتی را شامل برنج، روغن، رب گوجه فرنگی ، نخود، لوبیا، ماکارونی و مرغ ذکر کرد که جز نیازهای اساسی خانواده ها در این وضعیت اقتصادی به شمار می‌رود.

وی نهضت مواسات و همدلی را زمینه ساز گسترش خدمت‌ رسانی با محوریت مردم ، خیران و لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ یاری رسانی به خانواده های نیازمند موجب عشق کمک به همنوع می شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید - ۱۹، اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰ میلادی) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: اصناف ، توزیع ، نیازمندان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار