متخصص طب سنتی ایرانی گفت: طب سوزنی با عدم نیاز به بیهوشی و مواد شیمیایی به درمان بیماری ها می‌پردازد.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲ 14 February 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر مامک هاشمی گفت: طب سوزنی برای درمان تمامی بیماری‌های جسمی و روحی قابل استفاده بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به درمان بیماری‌های داخلی، گوارشی، درد‌های مفصلی، اسکلتی و استخوانی، اضطراب و افسردگی ودر برخی موارد استفاده از طب سوزنی به تنهایی برای درمان بیماری کافی بوده، اما در برخی موارد نیز باید در کنار انجام طب سوزنی از سایر روش‌های درمانی از جمله دارو‌های گیاهی و ورزش‌های درمانی استفاده کرد.

متخصص طب سنتی گفت: طب سوزنی سبک‌های متنوعی دارد و در طول زمان نیز نوآوری‌های زیادی روی آن انجام شده که طب سوزنی اصیل همان طب سوزنی روی بدن است که نقاط زیادی از بدن مانند دست، پا، سر، بدن شامل می‌شود که از آن‌ها برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود.

او در ادامه گفت: به مرور زمان سبک‌های جدیدی برای درمان با طب سوزنی وارد شد و از کف پا و کف دست نیز بهره گرفته شد و برای درمان اختلالات نقاط مختلف بدن استفاده می‌شود.

عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: نگاه طب سنتی چین و طب سوزنی به بدن انسان متفاوت از طب پزشکی رایج است، به گونه‌ای که در پزشکی رایج با بدن آناتومیک و اندام‌ها، ولی در طب سنتی و سوزنی با کانال‌ها و مسیر‌های انرژی سر و کار داریم.

هاشمی گفت: این روش در درمان بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مزمن کمک کرده، برخی افراد نسبت به انجام این روش ترس از سوزن دارند و تصور می‌کنند سوزن‌های این روش مانند سایر سوزن‌ها دردناک است، درحالیکه سوزن‌های طب سوزنی بسیار ظریف بوده و حس ناخوشایند به افراد نمی‌دهد.

او گفت: انجام طب سوزنی مانند سایر روش‌های درمانی باید توسط پزشک تجویز شود و پزشک طب سوزنی برای درمان بیماری اقدام می‌کند.

متخصص طب سنتی ایرانی گفت:جلسات درمان طب سوزنی زمان بر نیستند واین روش درمانی طبیعی و بدون به کارگیری مواد شیمیایی است.

برچسب ها: طب سوزنی ، بیماری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار