رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا:
اجرای طرح آرامش بهاری موجب جذب هرچه بیشتر افراد به ویژه گردشگران به بقاع متبرکه و بهره‌مندی آنها از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی می‌شود. وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه آغاز می‌شود و تا 15 فروردین در بقاع متبرکه ادامه می‌یابد، گفت: این طرح در هشت بقعه شاخص صومعه‌سرا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱ 04 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، عزیز خادم‌شریف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: همزمان با آغاز دهه فاطمیه و سال نو دو طرح اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه آغاز سال نو مقارن با ایام دهه فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه (س)، افزود: یاس نبوی به مناسبت ایام فاطمه و طرح آرامش بهاری در آستانه سال جدید در بقاع متبرکه صومعه‌سرا اجرا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا تصریح کرد: اجرای طرح آرامش بهاری موجب جذب هرچه بیشتر افراد به ویژه گردشگران به بقاع متبرکه و بهره‌مندی آنها از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی می‌شود. وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه آغاز می‌شود و تا 15 فروردین در بقاع متبرکه ادامه می‌یابد، گفت: این طرح در هشت بقعه شاخص صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

خادم شریف، بقعه آقا مهدی‌آقا، سیدجعفر آقا، سیدابراهیم گوراب‌زرمیخ، میرقوام زیمسار، سیدحمزه و سلیمان نفوت، سید ذکی مناره بازار، سیدجمال و ابراهیم فلاح‌آباد و پیراشرف لادمخ را مکان برگزاری طرح آرامش بهاری دانست.

وی یادآور شد: طرح مذکور در سه بقعه متبرکه سیدحسین کلنگ‌ستان، سید ابراهیم و سیدسلمان دهنده و سید عباس سیاه‌تن برگزار می‌شود. این مسئول آغاز برگزاری طرح آرامش بهاری را همراه با غبارروبی بقاع متبرکه دانست و گفت: در طرح آرامش بهاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در سطح بقاع برگزار می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: مراسم تحویل سال نو، برنامه سخنرانی در طول طرح، برنامه‌های ادعیه و مناجات، اسکان موقت زائران، ایستگاه صلواتی، برپایی خیمه معرفت و دفتر مشاوره و پاسخ‌گویی به سئوالات شرعی و دینی زائران از جمله برنامه‌ها در طرح آرامش بهاری است. وی برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، نمایشگاه آرامش بهاری با موضوع سلسله مباحث، مسابقه‌های فرهنگی روزانه، غرفه عفاف و حجاب، روحانی ثابت بقعه، مبلغ بومی و مبلغ از قم را از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری در ایام نوروز عنوان کرد.

خادم‌شریف با اشاره به دهه فاطمیه و ارج گذاشتن به بانویی که اسوه تقوا و فداکاری است، متذکر شد: از 2 تا 6 فروردین سال 94 طرح یاس نبوی در بقاع متبرکه صومعه‌سرا برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه طرح یاس نبوی در 27 بقعه متبرکه شهرستان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: برپایی همایش رهروان یاس نبوی یکی از برنامه‌های شاخص این طرح است و سخنرانی، مداحی، مراسم صبح شهادت، مراسم شام غریبان، نماز ظهر و عصر روز شهادت، قرائت زیارت‌نامه «فدکیه» از دیگر برنامه‌های طرح یاس نبوی است.

این مسئول هدف از اجرای طرح یاس نبوی را تقویت باورهای دینی و معنوی و بهره‌برداری از فضای معنوی و روحانی بقاع متبرکه و امامزادگان صومعه‌سرا ذکر کرد. به گزارش فارس، در بقعه سید عباس سیاه‌تن صومعه‌سرا آیین‌های نوروزی تا 28 اسفند ماه در حال برگزاری بوده و این بقعه میزبان سومین دوره مسابقات قرآنی است. 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار