مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از پرداخت وام کسب و کار‌های خُرد و خانگی در قالب پشتیبان و پیشران با نرخ سود ۱۰ و ۱۲ درصد پنج ساله و تنفس ۲ ساله به هنرمندان استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴ 10 February 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «بهرام فاضلی‌زاد» گفت: در راستای اجرایی شدن برنامه حمایت از تولید و اشتغال موضوع دستورالعمل جزء ۱ تا ۹ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ این وام‌ها در ازای هر نفر ۱۵۰میلیون تومان و بازپرداخت پنج ساله است.

وی افزود: همه اشخاص حقیقی و حقوقی بخش‌­های خصوصی و تعاونی دارای مجوز فعالیت از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند از تسهیلات مربوط به کسب و کار‌های خُرد و خانگی استفاده کنند.

او ادامه داد: موضوع این شیوه نامه در قالب "پشتیبان و پیشران" طرح‌­های منطبق بر ظرفیت و اولویت­‌های منطقه و اشخاصی است که قصد توسعه فعالیت خود را داشته و دارای توان و برنامه‌های منسجم برای بازاریابی و فروش و اتصال به بنگاه‌­های بزرگتر را داشته باشند، می‌توانند با توجه به شرایط لازم نسبت به دریافت وام و تکمیل مراحل اعطای وام اقدام کنند.

فاضلی زاد گفت: اولویت دریافت وام با طرح‌های توسعه‌ای است و پرداخت تسهیلات موضوع این شیوه نامه به کسانی تعلق می‌گیرد که طرح ­های سرمایه در گردش، طرح‌­های نیمه تمام که دارای حداقل ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به بالا در استان‌­های با نرخ بیکاری کمتر از میانگین کشوری و حداقل ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان­های با نرخ بیکاری بیشتر از میانگین کشوری) است می‌باشد.

وی از طرح‌های توسعه­‌ای و طرح­‌های ایجادی مربوط به کسب و پیشران ذیل رسته فعالیت‌­های فرهنگی هنری، رسانه­‌ای و تولید محتوای دیجیتال خدمات و تولید محتوای روایی و خلاق، بازی­های رایانه­ای، انیمیشن، برنامه نویسی، گرافیک دیجیتال، تولید محتوای خبری، فعالیت­های انتزاعی، مدل سازی و مفهوم سازی کسب و کار رسانه­ای، تاسیس و مدیریت کسب و کار رسانه­ای، مطبوعات و نشریات کاغذی، کسب و کار‌های نشر فرهنگی، امور نشر شامل تالیف، ترجمه، طراحی، تصویرگری، صفحه آرایی و نویسی، نمایه سازی، چاپ و بسته بندی شامل ویراستاری، کاغذ سازی، حروفچینی به عنوان دیگر موارد دریافت اولویت وام یاد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: این وام برای کسب و کار‌های خدمات هنری شامل ارایه خدمات هنری، طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی اسباب بازی، مد، لباس و اسباب بازی، دینی و آیینی، گسترش هنر‌های نمایشی، گسترش امور سمعی و بصری، گسترش هنر‌های تجسمی می‌باشد که همه این اولویت‌ها باید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه مجوز فعالیت دریافت کرده باشند.

وی گفت: طرح‌های پشتیبان مشاغل خانگی با تایید شورای برنامه ریزی استان تا سقف ۲۰ میلیارد ریال قابل بررسی و پرداخت خواهد بود.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه و تحویل طرح‌های توجیهی به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و بارگذاری تمامی اطلاعات مربوط به مراحل پذیرش، بررسی و پرداخت تسهیلات به طرح­‌های موضوع این شیوه نامه را در سامانه الکترونیکی مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس www.kara.mcls.gov.ir اقدام نمایند.

فاضلی‌زاد افزود: ضوابط پرداخت تسهیلات موضوع این شیوه نامه برای همه کارمندان دستگاه‌­های اجرایی مشمول ماده ۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان بانک­ها و موسسات عامل و اعضای هیأت­ علمی دانشگاه­ها اعم از دولتی و غیر دولتی مشمول دریافت تسهیلات موضوع این شیوه نامه ممنوع است و اگر متقاضی دریافت تسهیلات، قبلا تسهیلاتی از سایر منابع دریافت کرده باشد و بنا به تشخیص کمیته استانی به تعهدات خود از جمله ایجاد

فرصت‌­های شغلی و نظایر آن عمل کرده باشد، امکان دریافت تسهیلات از محل این شیوه نامه برای توسعه و تکمیل کسب و کار خود با ایجاد اشتغال جدید خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: دوره بازپرداخت وام مطابق ماده ۸ دستور العمل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، برای طرح­‌های سرمایه درگردش حداکثر یک سال و برای متقاضیان طرح­های ایجادی، توسعه­‌ای و تکمیلی حداکثر هفت سال شامل دوره مشارکت و تنفس جمعاً حداکثر ۲ سال و دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال است.

به گفته وی، در ازای هر ۱۵۰ میلیون تومان یک نفر تعهد اشتغال و بیمه تعیین شده است و چنانچه مدت زمان ساخت، تنفس و بازپرداخت هریک از طرح­ها از زمان­های تعیین شده بیشتر باشد، نرخ سود تسهیلات در مدت زمان اضافه شده، مطابق نرخ مصوب شورای پول و اعتبار محاسبه خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار