با حضور استاندار آذربایجان شرقی و معاون وزیر راه انجام شد؛
هفت پروژه شاخص عمرانی با اعتبار یکصد میلیارد تومان با حضور استاندار آذربایجان شرقی و معاون وزیر راه و شهرسازی در شهر جدید سهند به بهره‌برداری رسید و عملیات ساخت 7276 واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در این شهر آغاز شد
کد خبر: ۱۰۲۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷ 08 February 2022

به گزارش تابناک تبریز،به مناسبت دهه فجر، 7 پروژه عمرانی شهر جدید سهند شامل مسجد امام جعفر صادق(ع) در فاز 3، یک باب کتابخانه و یک مجموعه فرهنگی ورزشی در فاز 2، احداث مسیر ورودی فاز 4، یک مجموعه تفریحی و احداث پارک شهری جمعاً با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد تومان افتتاح شد.

همزمان با افتتاح این پروژه‌ها، عملیات اجرایی ۷۲۷۶ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن و همچنین عملیات توسعه زیرساخت‌های شهر جدید سهند آغاز شد.

در قالب تفاهم‌نامه‌هایی که امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی این واحدها امضا شد، 1200 واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن و 1400 واحد مسکونی توسط سازمان بسیج سازندگی در شهر جدید سهند ساخته خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی شهر جدید سهند، گفت: امروز سهند به کارگاه سازندگی توأم با یک حرکت بالنده تبدیل شده و ضمن آنکه باید قدردان زحمات و دستاوردهای قبلی باشیم، مشکلات موجود این شهر را نیز باید با اهتمام جدی حل کنیم.

عابدین خرّم با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم، برقراری عدالت است، افزود: باید پیگیر پیوست عدالت در حل مشکلات سهند باشیم و این شهر به دلیل تراکم جمعیت، باید از عدالت اجتماعی، عدالت زیرساختی و عدالت فرهنگی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه دولت به وظیفه خود در این خصوص عمل خواهد کرد، افزود: بخش قابل توجهی از کار مربوط به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی است و مردم هم باید همکاری کنند تا سرمایه‌گذاران برای پروژه‌های بعدی تشویق بشوند.

خرّم تأکید کرد: اعتبارات دولت محدود است و اگر از سرمایه‌گذاران استفاده نکنیم، بیست سال تا پایان پروژه‌ها زمان لازم است.

وی گفت: اگر خواهان رفاه عمومی هستیم باید دولت، مردم و سرمایه‌گذاران به یک وفاق برسند و باید در حفظ و مراقبت از داشته‌های خود کوشا باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بر مسائل و مشکلات شهر سهند اشرافیت داریم و در حل آنها جدی هستیم، افزود: سهند، نماد شهرهای جدید است و نباید در پیشرفت و توسعه عقب بماند.

وی گفت: در نظر داریم تا سهند را به عنوان شهر نمونه برای کل ایران معرفی کنیم و این هدف با نگاه فراسرزمینی و نگاه ملی و با رویکرد ایرانی و اسلامی قابل تحقق است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور هم در این مراسم اظهار داشت: شهر سهند نقاط قوت خوبی دارد، اما در عین حال فاصله آن با اهداف برنامه‌ریزی شده برای شهرهای جدید زیاد است.

علیرضا جعفری با بیان اینکه آیا شاخص‌های تعیین شده برای شهر مطلوب در سهند محقق شده یا نه، افزود: سهند در حوزه‌های زیربنایی، درمانی، حمل‌ونقل، آموزشی و فرهنگی کمبودهای فراوانی دارد که باید جبران بشود.

وی با تأکید بر اینکه باید مجاهدانه تلاش کنیم تا رضایت عمومی شهروندان تا چند سال آینده حاصل شود، افزود: تکلیف دولت انقلابی، اجرای نهضت ملی مسکن است؛ اما به دنبال مسکن‌سازی صرف نیستیم بلکه هدف ایجاد شهر هویت‌محور مبتنی بر زیست اسلامی است و باید به این هدف در چندسال آینده برسیم.

جعفری با بیان اینکه خودم و مجموعه‌های تحت مسئولیتم را مکلف می‌دانم که آرمان‌شهر ایرانی و اسلامی را در دستور کار قرار دهیم، افزود: لازمه تحقق این امر، همدلی و هم‌گرایی تمام دستگاه‌ها و مسئولان است که با مدیریت اقتصادمحور و منابع، کمبودها را جبران کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار