کد خبر: ۱۰۲۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ 08 February 2022

دستگاه فایبر مارکینگ تجهیزات صنعتی هستند که در ایجاد متون، گرافیک، برچسب ها، کدها روی قطعات و محصولات اختصاصی شده اند. با این دستگاه ها می توانید علائمی مانند لوگو، نام، شماره سریال، بارکد و یا هر چیز دیگری را که بخواهید روی محصول خود ایجاد کنید. هر نوع دستگاه مارکینگ مکانیسم های متفاوتی برای ایجاد علامت مورد نظر دارد. معمولاً سه نوع دستگاه مارکینگ وجود دارد که عبارتند از: دستگاه مارکینگ لیزری، دستگاه مارکینگ نقطه ای و دستگاه مارکینگ الکترولیت.

شرکت توسعه فناوری خیام لیزر با بهره گیری از تیمی متخصص و فعال، ماشین آلات مختلفی را که با استفاده از دانش و تکنولوژی لیزر طراحی و ساخته شده اند و در کسب وکارهای مختلف کاربرد دارند ارائه کرده است، که می توانید از خدمات متنوع این شرکت بهره ببرید.

راهنمای خرید دستگاه فایبر مارکینگ

دستگاه فایبر مارکینگ لیزری

مارکینگ لیزری یک فناوری انقلابی است که در حال حاضر برای کاربردهای بسیار متنوعی استفاده می شود. این روش در اشکال مختلف از حکاکی، سخت و سفت کردن و بادوام نمودن گرفته تا تکنیک های لکه گیری و حذف، قابل استفاده است. انتخاب اینکه چه تکنیک و ماشینی برای هر عملکرد مورد نظر استفاده شود، به کاری که می خواهید انجام دهید و نتیجه مورد انتظار شما بستگی دارد. این امر به این دلیل است که افراد سطوح مختلفی از نیازهای متفاوت دارند و ماشین های متنوع برای استفاده به روش های مختلف طراحی شده اند.

مارکینگ لیزری فرآیندی است که یک ماده را با استفاده از پرتو لیزر متمرکز برچسب گذاری می کند. هنگامی که پرتو لیزر بر سطح ماده اثر می کند، ظاهر ناحیه مشخص شده را تغییر می دهد تا طرح دلخواه را به نمایش بگذارد. این امر از طریق تغییر رنگ حاصل می شود که زمانی اتفاق می افتد که پرتو لیزر کم توان به ناحیه مشخص شده برخورد می کند. مارکینگ لیزری امکان ایجاد علائم با کنتراست و دقت بالا را بدون ایجاد اختلال در سطح ماده واقعی ایجاد می کند. این تفاوت اصلی بین مارکینگ لیزری و حکاکی لیزری است که یک فرآیند کاهشی است که باعث ایجاد فرورفتگی روی سطح می شود.

برای انتخاب ماشینی که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، باید اطلاعاتی کافی داشته باشید. نوع ماشین آلات مورد نیاز شما برای مواد مختلف متفاوت خواهد بود؛ به این دلیل که مارکینگ لیزری را می توان روی انواع مختلفی از مواد از جمله انواع فلز، پلاستیک، شیشه، چوب، کاغذ، سرامیک و حتی سنگ انجام داد. بنابراین انتخاب تجهیزات نامناسب برای خرید می تواند فرآیندی سخت و پرهزینه باشد. این محصول انواع مختلفی دارد که یکی از پرکاربردترین آنها، دستگاه فایبر مارکینگ لیزری است.

راهنمای خرید دستگاه فایبر مارکینگ

 

نگاهی سریع به فناوری لیزر

اصطلاح لیزر در اصل مخفف عبارت "تقویت نور توسط انتشار تحریک شده تشعشع" است. لیزرها دارای سه ویژگی متمایز هستند که با هم برای ایجاد مارکینگ دائمی روی طیف گسترده‌ای از مواد استفاده می‌شوند.

  • پرتوهای تک رنگ؛ این بدان معناست که پرتوها از امواج نوری تشکیل شده‌اند که یک طول موج منفرد دقیق دارند.
  • جهت دهی برجسته؛ این بدان معنی است که پرتوها دارای امواج نوری موازی هستند که در طول مسیر با هم برخورد نمی‌کنند یا پخش نمی شوند.
  • انسجام بالا؛ به این معنی که امواج با یکدیگر هم فاز هستند.

عواملی که باید در ارزیابی سیستم مارکینگ لیزری صحیح گنجانده شوند

هنگام انتخاب مدل ایده آلی که برای استفاده موردنظر خود می‌خواهید، ویژگی‌های زیر بهترین مواردی هستند که باید در نظر بگیرید:

  • سطوح مارکینگ متحرک یا ثابت
  • سرعت خط
  • مواد موردنظر برای مارکینگ
  • شرایط محیطی
  • حجم کاری مورد انتظار
  • خدمات پس از فروش ارائه شده

دستگاه لیزر فایبر مارکینگ

فناوری مارکینگ لیزر فایبر در زمان‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین فناوری‌های مارکینگ مستقیم قطعات در سراسر جهان تبدیل شده است. با سطوح توان بین 20 تا 50 وات، دستگاه های لیزر فایبر مارکینگ از قوی‌ترین دستگاه های مارکینگ لیزری در بازار هستند. این ماشین ها، با نتایج عالی روی فلزات سخت یا زمانی که برای دستیابی به وضوح بالا به سیستم های پرقدرت با اندازه نقطه کوچک تر نیاز دارید، برای حکاکی عمقی ایده آل هستند. کیفیت پرتو بالا و اندازه نقطه کوچک با لنزهای بزرگتر به لیزر فایبر اجازه می‌دهد تا برای کاربردهای مارکینگ دسته‌ای با اجزای کوچک یا برش فلزات بسیار نازک استفاده شود. برای مشاهده دستگاه برش غیر فلزات اینجا کلیک کنید.

راهنمای خرید دستگاه فایبر مارکینگ

کاربردهای دستگاه لیزر فایبر مارکینگ

مارکینگ رنگ

این نوعی علامت گذاری است که با تغییر سرعت، توان، فرکانس و عرض پالس، سایه های مختلف رنگ را روی یک ماده ایجاد می کند. بهترین نتایج در مارکینگ رنگ روی فولاد ضدزنگ و آلومینیوم به دست می آید.

شکل دیگری از مارکینگ رنگ، حذف رنگ است، که در آن می توانید با حذف رنگ روی مواد پوشش داده شده، مارکینگ را انجام دهید تا ماده زیرین که رنگ متفاوتی دارد، ظاهر شود. این فناوری بیشتر برای اتصالات، برچسب ها و مواد بسته بندی استفاده می شود.

سخت و سفت کردن و بادوام نمودن

این سخت شدن سطح فلز با استفاده از لیزر است که همچنین انواع مختلفی از رنگ‌ها را در آنچه که به عنوان مارکینگ لیزری رنگی شناخته می شود تولید می کند. سایه های مختلف سبز، قرمز و زرد را می توان در این فرآیند با مواد مختلف به دست آورد.

فوم دار کردن

شامل نوعی عملکرد است که ناحیه موردنظر را سبک تر از بقیه قسمت‌های در حال پردازش می کند.

کربن سازی

کربن سازی تخریب پیوندهای کربنی برای ایجاد سایه‌هایی از نواحی مشخص  شده تیره تر بدون تأثیر بر سطح مواد است. این مورد بیشتر برای پلاستیک های سبک و مواد آلی استفاده می شود.

مارکینگ شب و روز

از فناوری لیزر فایبر می توان برای نشان دادن علائمی استفاده کرد که به راحتی در روز خوانا و در شب روشن شوند. این نوع مارکینگ می تواند برای کاربردهایی همچون استفاده در داشبورد، بازتاب کننده ها، شماره پلاک، ساعت، و علائم درب مفید باشد.

مزایای دستگاه های لیزر فایبر مارکینگ

نشانگرهای لیزری فایبر کیفیت پرتو بسیار خوبی را تولید می کنند که روی سطوح مختلف قابل استفاده است. به دلیل سطح بالای فیلتراسیون پرتوهای نور تک رنگ، تغییر قدرت یک نوع پرتو می‌تواند به شما امکان کار روی سطوح مختلف را بدهد. نشانگرهای لیزر فایبر دوام بالایی دارند.

برخی از مدل ها در طرح های ماژولار ساخته می شوند که انعطاف پذیری بسیار بالایی را در ناحیه مارکینگ که می توانند روی آن کار کنند ایجاد می نمایند، و توانایی به خوبی کارکردن با سطوح مارکینگ پیچیده را فراهم می کنند. آنها معمولاً مصرف برق اقتصادی دارند، با نرخ تبدیل فوتوالکتریک حدود 25%، که یکی از بهترین ها در صنعت است. بسته به هدف موردنظر، با تغییر وات دستگاه های انتخابی، می توانید به عمق های مختلف حکاکی لیزری دست یابید. نشانگرهای لیزری فایبر نیز از سریع ترین ماشین‌های مارکینگ هستند که می توانید استفاده کنید.

سخن آخر

برای داشتن اطلاعاتی دقیق تر در مورد دستگاه فایبر مارکینگ و خریدی مطمئن و متناسب با نیازهای خود می توانید از تیم مشاوره فنی شرکت خیام لیزر مشهد https://khayamlaser.com/ کمک بگیرید. شرکت توسعه فناوری خیام لیزر با بهره گیری از دانش روز دنیا در زمینه برش لیزری و صنعت لیزر می تواند به کسب و کار شما رونق بخشد و با استفاده از محصولات این شرکت کار خود را بیش از پیش ارتقا دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار