معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: میزان مراجعین سرپایی ۱۰۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۲۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸ 06 February 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر بهمن صادقی افزود : در حال حاضر در هر ۲۴ ساعت بالغ بر هزار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشک اراک مراجعه می کنند که از این تعداد حدود ۵۰ نفر بستری و خدمات درمانی دریافت می کنند.
او یادآورشد : به دلیل افزایش بیش از حد تصور مراجعین،مجبور به راه اندازی مجدد درمان رمدسیویر شدیم.
وی تاکید کرد : فعلا از لحاظ تخت، دارو و تجهیزات مشکلی در سطح استان وجود ندارد اما تاب آوری و ظرفیت دانشگاه در حدی است که اگر آمار از حدی فراتر برود با مشکل مواجه خواهیم شد.
دکتر صادقی ادامه داد : متاسفانه کودکان در موج ششم بیشتر از پیک های قبلی در معرض خطر قرار دارند بطوریکه نسبت ابتلای کودکان حدود ۱۰ درصد موارد بستری است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک به افتتاح بیمارستان اعصاب و روان و اضافه شدن ۱۰۰ تخت بستری اشاره کرد و یادآور شد : با راه اندازی و افتتاح مرکز آموزشی درمانی هاشمی سنجانی به سرانه تخت های اعصاب و روان استان افزوده و به آمار و استاندارد کشوری نزدیک خواهد شددر شرایط استاندارد کشوری به ازای هر هزار نفر جمعیت ۱۲ تخت اعصاب و روان وجود دارد که این آمار در استان مرکزی قبل از راه اندازی مرکز آموزشی درمانی هاشمی سنجانی ۵ تخت به ازای هر هزار نفر بود اما با راه اندازی این مرکز علیرغم شرایط ویژه کرونایی و محدودیت های مالی سرانه تخت افزایش و به آمار کشوری نزدیک و یا حتی بیشتر از آن خواهد شد.
وی تاکید کرد : دانشگاه علوم پزشکی اراک پس از شیوع کرونا در شرایط سخت و دشواری قرار گرفته و برای ارائه خدمات بهتر و شایسته به بیماران نیازمند اعتبارات بیش از پیش و البته حمایت ویژه تری دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار