معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر پیوند کلیه و قرنیه را داریم و بزودی با انجام اولین پیوند قلب، به عنوان مرکز فراهم‌آوری اعضا پیوند در غرب کشور مطرح خواهیم شد.
کد خبر: ۱۰۲۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ 06 February 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۲۶ بیمارستان در سطح استان داریم که ۱۸ بیمارستان از این تعداد دولتی و ۸ بیمارستان خصوصی است.

وی گفت: اکثر شهرستان‌ها دارای بیمارستان و در شهرستان‌های دالاهو، روانسر، ثلاث باباجانی در حال ساخت است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص تعداد تخت‌های بیمارستانی، افزود: در حال حاضر حدود ۳ هزار و ۳۶۵ تخت فعال بیمارستانی در سطح استان موجود که ۲ هزار و ۶۰۰ تخت از این تعداد مربوط به دانشگاه است، البته نسبت به جمعیت کمبود تخت وجود دارد.

روشنی ادامه داد: ۳۶۶ تخت ویژه اعم از آی‌سی‌یو و سی‌سی یو موجود که حدود ۱۰۰ تخت آی‌سی‌یو در این دو سال بحث کرونا اضافه شده است.

وی اضافه کرد: استان به لحاظ کادر درمان وضعیت نسبتا مطلوبی دارد، حدود یک‌هزار و ۷۵۸ نفر پزشک در مراکز دولتی سطح استان مشغول فعالیت که ۶۹۲ نفر از این تعداد متخصص یا فوق تخصص و حدود ۲۳۰ متخصص در شهرستان‌های استان مشغول به فعالیت هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در حالی حاضر در دورافتاده‌ترین شهرستان‌های استان مانند قصرشیرین و ثلاث باباجانی هم پزشک متخصص وجود دارد؛ حداقل ۵ تخصص اصلی شامل داخلی، اطفال، جراحی، بیهوشی و متخص زنان در اکثر شهرستان‌ها فعالیت دارند.

روشنی در خصوص دندان‌پزشکان و داروسازان، تصریح کرد: ۴۵۵ دندان‌پزشک و ۴۱۲ نفر هم در گروه داروسازی مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: از ۴ هزار و ۱۵۰ نفر گروه پرستاری در بخش خصوصی ۶۸۰ نفر کادر پرستاری موجود است.

این مسؤول در خصوص برنامه‌های حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی، افزود: تا کنون ۲۵ مورد کاشت حلزون در کرمانشاه انجام شده و جزء یکی از ۱۰ مرکز کاشت حلزون در کشور هستیم.

روشنی عنوان کرد: جزء دانشگاه‌های معدود در بخش پیوند مغز استخوان هستیم، تاکنون ۲۰۸ مورد پیوند مغز استخوان در استان انجام شده که ۳۴ مورد در سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی تصریح کرد: پیوند کلیه و قرنیه انجام می‌شود که بزودی قصد داریم اولین پیوند قلب را در کرمانشاه انجام دهیم تا به عنوان مرکز فراهم‌آوری اعضاء پیوند در غرب کشور مطرح باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار