اولین نوبت از اکران فیلم « ملاقات خصوصی» نخستین فیلم بلند امید شمس با بازی هوتن شکیبا و پریناز ایزدیار در سینما تربیت قم با استقبال هنرمندان، اهالی رسانه و هنردوستان قمی مواجه شد.
کد خبر: ۱۰۲۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱ 06 February 2022

اهالی رسانه و هنرمندان درباره « ملاقات خصوصی» چه گفتند؟به گزارش تابناک قم، شمس در ملاقات خصوصی به سراغ یک روایت عاشقانه که ریشه در واقعیت دارد رفته و مقوله ناهنجاری های ناشی از اعتیاد و فروش مواد مخدر را در کش و قوس داستانی عاشقانه به تصویر کشیده است.

فیلمی که شاید بتوان گفت علیرغم ایرادات وارده یکی از بهترین آثار چهلمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

در نخستین اکران این فیلم در قم جمعی از اهالی رسانه و هنرمندان حضور داشتند که در گفت وگو با خبرنگار ما نقد و نظر هایی نسبت به این فیلم بیان کردند.

مهدی بخشی از خبرنگاران و عکاسان قمی نظرش درباره فیلم ملاقات خصوصی را اینگونه بیان کرد: در مجموع علیرغم اینکه به نظر می رسید فیلمنامه بیش از اندازه کش پیدا کرده و در برخی مقاطع کارگردان درگیر چیدمان بوده است؛ اما می توان به این فیلم که توسط یک کارگردان اولی ساخته شده؛ نمره قبولی داد.

وی با تاکید بر اینکه بازی های نقش اول زن و مرد و حتی بازیگرهای مکمل قابل تامل و نه اما درخشان بود، گفت: اینکه موضوع فیلم بکر نبوده و همواره در جامعه نسبت به ورود مواد مخدر به زندان ها صحبت می شده و یک چالش اجتماعی به شمار می رود را شاید از این جهت بتوان نقطه ضعف فیلم عنوان کرد چرا که برای مخاطب اتفاقاتی که در ادامه فیلم رخ می دهد قابل پیش بینی است.

«ملاقات خصوصی» نوید ورود کارگردانی با آتیه به سینمای ایران

فخرالدین یوسف پور رئیس خانه مطبوعات استان قم فیلم ملاقات خصوصی را یک عاشقانه نا آرام از یک فیلم اولی ساز دانست و گفت: این فیلم نوید حضور یک کارگردان با آتیه به سینمای ایران را می دهد.

وی ادامه داد: فیلم یکی از آسیب های اجتماعی(مواد مخدر) را به صورت ظریف و حرفه ای در لابه لای یک داستان عاشقانه به نمایش می گذارد به طوری که موضوعات تکراری در قالبی نو برای مخاطب کلیشه ای به وجود نمی آورد و بدور از هیجان های کاذب و بیان پیام ها به صورت گل درشت دست فیلم ساز تا انتها برای بیننده باز نمی شود و همین نکات فیلم را یکی از آثار مطرح و برجسته این دوره از جشنواره کرده است.

پایان خوب و قابل قبول «ملاقات خصوصی»

سید مهدی موسوی خبرنگار خبرگزاری حوزه نیز با اشاره به اینکه فیلم مقداری در بخشهای اول ریتم کندی دارد، گفت: ولی از جلسه خواستگاری و اتفاقاتی که بعد از آن شکل می گیرد فیلم دراماتیک تر شده و بیننده را با خود همراه می کند.

وی ادامه داد: هوتن شکیبا بازی استانداردی را از خود به نمایش گذاشت ولی به نظر بنده پریناز ایزدیار بازی بهتری را در این فیلم ارائه داده است. فیلم گرچه غمبار است ولی کارگردان مانند بسیاری از فیلمهای اخیر در انتها به سراغ سیاهنمایی نرفته و پایان بهتری را برای این فیلم رقم زده است.

عاشقانه ای متفاوت با بازی درخشان پریناز ایزدیار

محمد شاهمردی کارگردان خوش سابقه تئاتر قم با تاکید بر اینکه این فیلم عاشقانه ای متفاوت با بازی درخشان پریناز ایزدیار است، گفت: ملاقات خصوصی را می توان اینگونه تعریف کرد؛ فیلم نامه ای منسجم البته کمی مطول، درامی دوست داشتنی البته با نقاط عطفی متعدد که بعضا به نظر بیراه و اضافه می آمد.

ملاقات خصوصی فیلمی در سبک و اندازه خودش است و امضای شخصی کارگردان پای آن دیده می‌شود. فیلم شاید وامدار بعضی آثار باشد اما تقریبا اصالت خویش را حفظ کرده و می‌توان آن را سرآغاز راه یک کارگردان جدید دانست که می‌تواند در آینده آثار خوبی برای سینمای ایران بیافریند.

گزارش: حسین طالب علی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار