وضعیت قرمز کرونایی استان قم و تداوم فعالیت تمام اماکن ورزشی روباز و سرپوشیده خصوصی و دولتی موجی از نگرانی را در بین شهروندان ایجاد کرده و گلایه شدید مستاجران را نیز به دنبال داشته است.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ 31 January 2022

به گزارش تابناک قم، از جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا در قم خبر می‌رسد که اعضای حاضر در این جلسه موافق تعطیلی مجدد صنف‌های مختلف از جمله اماکن ورزشی روباز و سرپوشیده نیستند و اعتقاد دارند که باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شوند تا در جلسه آینده اوضاع را بررسی کنیم.

این اتفاق موجی از نگرانی و البته گلایه شدید مستاجرین اماکن ورزشی خصوصی و دولتی فعال در استان قم را به همراه داشته و آن‌ها معتقدند که تصمیم‌گیرنده‌های جلسه ستاد مقابله با کرونا در قم با چه دیدگاهی از وضعیت قرمز کرونا در قم خبر می‌دهند و مردم را به نگرانی شدید وادار می‌کنند، اما تصمیمات آن‌ها با شرایط موجود مطابقت ندارد.

در این بین مستاجرین استخر‌های قم بیشتر نگران هستند، چون آن‌ها می‌گویند وقتی ستاد کرونا اعلام می‌کند وضعیت قم قرمز است به صورت خودکار عموم مردم از مراجعه به استخر‌ها خودداری می‌کنند، بنابراین استخر‌ها این روز‌ها هیچ مراجعه کننده‌ای ندارد و هزینه‌های سنگین نگهداری بدون درآمد به مستاجرین تحمیل می‌شود.

مستاجرین می‌گویند حداقل اماکن ورزشی را تعطیل کنید تا بخش دولتی از ما اجاره دریافت نکند، در حالی که تصویب‌نامه هیات وزیران (۲۲۶۹۴/ت ۵۸۷۴۶ ه – ۱۴۰۰/۳/۲) می‌گوید با توجه به محدودیت‌های مقرر توسط ستاد ملی مقابله با کرونا و عدم امکان انتفاع از اماکن استیجاری به ترتیب و میزان پیش‌بینی در قرارداد اجاره و به تبع تحقق دین ناشی از قرارداد اجاره، کلیه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بر پایه مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و تشخیص و احراز موضوع، حسب مورد و به تناسب، همه یا بخشی از اجاره بهای اماکن مورد اجاره به بخش خصوصی را تا پایان سال ۱۴۰۰ دریافت کنند و یا پرداخت اجاره بها یا بازپرداخت تسهیلات بهره‌برداران مزبور را تا تاریخ فوق به تعویق بیاندازند.

بر اساس این مصوبه هیات وزیران، وزارت ورزش و جوانان نیز به اداره کل تمام استان‌ها اختیار داده ۱۰ درصد از اجاره بهای ماهیانه تمام اماکن ورزشی را دریافت نکنند، همچنین در روز‌هایی که طبق اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا تعطیل است اجاره بهای مستاجرین مورد بخشودگی کامل قرار می‌گیرد.

در واقع این برای نخستین بار است که در وضعیت قرمز کرونایی، اماکن ورزشی فعال هستند و ظاهرا سیاست‌ها تغییر کرده و دستور تعطیلی اماکن ورزشی صادر نشده است، در حال حاضر خبر‌ها حکایت از آن دارد که سالن‌های ورزشی، زمین‌های چمن، استخر‌ها و حتی مسابقات ورزشی طبق برنامه در حال فعالیت هستند و خبری از تعطیلی نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار