مدیرکل منابع طبیعی یزد:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد گفت: مردم همگام با نیروهای انتظامی برای مبارزه با قاچاق چوب و ذغال همکاری خود را در استان افزایش دهند.
کد خبر: ۱۰۲۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹ 27 January 2022

به گزارش ایرنا، محمدرضا آخوندی چهارشنبه شب در نشستی در خصوص راه‌های ارتقای مبارزه با قاچاق چوب، ذغال و محصول فرعی از عرصه های جنگلی در مهریز با قدردانی از ماموران انتظامی منطقه افزود: قاچاق چوب توسط افراد سودجو به منابع طبیعی و سرمایه ارزشمند ملی ضربه وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه برای مبارزه با قاچاق سوخت تاکنون در استان با همراهی مردم و تلاش آنها و با هشیاری نیروهای انتظامی اقدام‌های خوبی صورت گرفته است، ادامه داد: اهمیت مبارزه با موضوع از چنان اهمیتی برخوردار است که باید همراهی شهروندان با مسئولان افزایش یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد از مردم خواست در صورت مشاهد هرگونه سوء استفاده از منابع طبیعی و تخریب زمین های ملی موارد را برای بررسی و اقدام به موقع به مسئولان امر به خصوص این مجموعه در ۱۱ شهرستان استان اعلام کنند که این موارد به جد پیگیری می‌شود.

آخوندی بیان کرد: حفظ عرصه های جنگلی و منابع طبیعی که سرمایه اصلی کشور است به عزم همگانی نیاز دارد و همه مردم دولت و مسئولان و نیروهای انتظامی را یاری کنند و بی‌توجهی به آن پذیرفته نیست و همه در قبال کشور مسئول هستیم .

همچنین محمد دهقان بنادکی سرپرست فرمانداری، مهدی شکری بخشدار مرکزی و سید علی باقری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز در خصوص اهمیت مبارزه با قاچاق سوخت و ذغال مطالبی بیان و همکاری مردم و مسئولان را خواستار شدند.

در پایان این مراسم از ۱۵ مامور و نیروی انتظامی مهریز که در مبارزه با قاچاق سوخت همکاری داشتند با اهدای لوح سپاس قدردانی به عمل آمد.

همچنین ۳۰ دی ماه امسال سرهنگ منوچهر نصیری جانشین فرماندهی انتظامی استان یزد از کشف ۱۵ تن چوب قاچاق و توقیف یک دستگاه کامیون خبرداده بود و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان، حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل چوب مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه این خودرو بدون مجوز حمل چوب در تردد بود افزود: ماموران در بازرسی از کامیون این میزان چوب قاچاق را که از استان‌های شمالی به مقصد جنوب کشور بارگیری شده بود کشف کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان یزد با بیان اینکه راننده کامیون با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد از مردم خواست در صورت رویت موارد قاچاق با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کرده تا با اقدام به موقع پلیس برابر قانون با هرگونه تخریب جنگل و منابع طبیعی و قاچاق منابع جنگلی برخورد شود.

منبع: ايرنا
برچسب ها: قاچاق ، منابع طبیعی ، چوب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار