صبح امروز چهارم مهر نشست تخصصی با حضور حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه محترم موقت اهواز با موضوع مسائل فرهنگی شهراهواز در سالن کنفرانس معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 28 September 2015
به گزارش تابناک خوزستان  ؛ حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در این نشست ضمن تسلیت به مناسبت حادثه ای که در منا اتفاق افتاد گفت: یک حاجی با هزار امید و آرزو به سرزمین وحی میرود ولی این حادثه رخ میدهد.هرساله دو میلیون نفر در حج شرکت می کنند به همین دلیل هیچ عذری پذیرفته نیست وامیدوارم که این موضوع موجب بیداری کشورهای اسلامی شود.

وی در ادامه ضمن تشکر از آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری ، این معاونت را بسیار مهم دانست و افزود:شهرداری تنها دستگاهی است که روزانه با مردم ارتباط دارد. جمع آوری زباله ها حداقل ارتباطی است که شهرداری با مردم دارد و نحوه ارتباط شهرداری با مردم می تواند در فرهنگ مردم تاثیرگذار باشد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری بین الحرمین در دهه اول محرم گفت: هرساله استقبال بسیار خوبی از این مراسم صورت میگیرد ما فقط خروجی کار را می بینیم و از آن تقدیر می کنیم ولی از کارها و زحماتی که پشت پرده انجام می شود خبر نداریم. در همین رابطه از آقای آهن جان و سایر کسانی که در برگزاری مراسم بین الحرمین و اربعین سال گذشته دست داشتند تقدیر  و تشکر می کنم.

وی ادامه داد : ما از تمامی کارهای خوب تقدیر میکنیم مثلا تعریض پل سوم که کاربسیارخوبی بود. حتی اگر از نظر فنی هم ایرادی داشته باشد، بنده به عنوان یک شهروند از انجام این پروژه تقدیر میکنم .

حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر لزوم برنامه ریزی در خصوص کارهای معاونت اجتماعی وفرهنگی شهرداری گفت: باید برای آینده برنامه ریزی و سیاستگذاری کنیم و راههای رسیدن به آن اهداف عالی را مشخص نماییم. در همین زمینه نیاز به بستر سازی و تصحیح نگرش مسئولین داریم . صرف بودجه در زمینه فرهنگی باعث می شود از هزینه کردن در صد جای دیگر بی نیاز باشیم. ما باید برنامه ریزی خوبی برای آینده در نظر بگیریم.

وی در خصوص استفاده مناسب از فضای سبز شهری گفت: اکنون فضاهای سبز خوبی در شهر ایجاد شده که سیل جمعیت خانواده ها از این فضا استفاده می کنند. این فضای سبز یک کار فرهنگی است هر چند نکات منفی مانند استفاده از قلیان هم دارد ولی باید نکات منفی را برداشت که فضای سالمی برای خانواده ها به وجود بیاید.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه کارهای خوبی از سوی معاونت فرهنگی انجام شده است گفت: برگزاری مراسم شبهای بین الحرمین، جشنها و… از جمله آنهاست. ما تمام برنامه هایمان باید فرهنگی باشد حتی موسیقی جشنها نیز باید فرهنگی باشد و پیام خوب و صحیح برای شهروندان داشته باشد.

وی ادامه داد: انشاا… آنچه را انجام دادید مورد رضای خداوند قرار گیرد. ما باید در جذب مخاطبین از روشهای صحیح استفاده کنیم شهرداری ها پیشانی نظام جمهوری اسلامی هستند و کار شهرداری ها و معاونت فرهنگی بسیار مهم است.

حجت الاسلام حسن زاده در پایان ضمن تشکر از آقای آهن جان و همکارانشان گفت: همدلی و صمیمیتی که در بین شما هست حتما اثرات ارزشمند و مثبت آن در جامعه وجود دارد.

امیر آهن جان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز نیز در این نشست ضمن تسلیت به مناسبت حادثه منا که باعث جان باختن عده ای از هموطنانمان شد گفت: به لطف خدا چند سالی است که معاونت فرهنگی در زمینه اقدامات فرهنگی، اجتماعی،ورزشی و آموزش شهروندی برنامه های گسترده ای را انجام داده است. امروز شهرداری از نهادی خدماتی به نهادی فرهنگی تبدیل شده است ما در گذشته به دنبال بازوی قوی بودیم ولی امروز به دنبال فکر قوی هستیم. معاونت فرهنگی توانسته است نقش خوبی را در شهر اهواز ایفا کند.

همچنین در این نشست فیلمی از برنامه های معاونت امور اجتماعی و فرهنگی که در چندماهه گذشته انجام شده است پخش شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار