معاون مرکز جنگلهای خارج ازشمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: یکی از برنامه هایی که در سازمان دنبال و اجرا خواهد شد آموزش مدیران و کارشناسان بخش جنگل ادارات کل منابع طبیعی استان های کشور در استان ایلام می باشد.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶ 10 January 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ امین رحیمی پور در گفت گو با خبرنگار ما بیان داشت: استان ایلام به واسطه اجرای اقدامات مهمی که در بحث توسعه جنگل و جنگل کاری انجام داده یکی از استان‌های موفق و پیشرو در کشور است که با برنامه ریزی های لازم کارشناسان جنگل همه استان‌های کشور آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد: استان ایلام به نسبت سایر استان‌ها در بخش جنگل کاری اقداماتی در مرکز استان و در همه شهر ستان ها در مقیاس‌های بزرگ انجام داده است که در نوع خود بی نظیر است.

معاون مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه جنگل کاری یکی از بهترین و ارزشمندترین اقدامات در کشور است؛ گفت: هر هکتار جنگل بین ۵۰۰ تا ۲ هزار متر مکعب آب ذخیره می کند و قطعاً با ایجاد جنگل کاری یک سد مخزنی زیر زمینی با هزینه‌های بسیار کم در کشور ایجاد خواهد شد.

رحیمی پور افزود: استان ایلام در بحث جنگل کاری دشت کاشت مقام اول کشور با فاصله بسیار زیادی با استان‌های دیگر کشوربه خود اختصاص داده است.

وی گفت: امسال سازمان جنگل‌ها پویش نهال کاری و جنگل کاری با عنوان ایران قوی ایران سر سبز هر ایرانی یک درخت وبه یاد هر شهید هزار اصله درخت با کمک مردم شروع کرده است و انتظار داریم مردم در این راستا با مشارکت خود به سر سبزی کشور این سازمان را یاری کنند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار