رئیس شورای شهر یزد:
رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: قیام ۱۹ دیماه مردم شهر دارالعباده قم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۲۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹ 09 January 2022

«غلامحسین دشتی» رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به این که قیام مردم قم نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: خواستگاه این حرکت، مرکز علم و وحیانیت یعنی شهر مقدس قم بوده و بعد از قیام ۱۵ خرداد نقطه آغازی برای انقلاب اسلامی است و نشان از پیشتازی شهر علم و فقاهت و بیانگر خاستگاه فکری و اعتقادی غنی نهضت اسلامی است.

وی گفت: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه همراه با مجاهدت های فقیهان در دو جبهه مبارزه با تحجر از یک سو و مبارزه با روشنفکری وابسته به غرب ایستادگی کردند.

رئیس شورای شهر افزود: همچنین با تدابیر بزرگانی همچون آیت الله بروجردی در مقابل طاغوت رضاخانی مقاومت کرده و حوزه علمیه قم نیز با رهبری امام راحل در سال ۵۶ پیشتازی کرده و موفق به پیروزی نهضتی به عظمت انقلاب اسلامی شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شورای شهر یزد، دشتی در پایان گفت: هدف چنین نهضتی تبدیل اسلام به یک سبک زندگی است و حتی امروز نیز نظام اسلامی با تهدیداتی از سوی استکبار نظیر تحریم، جنگ و ترور روبروست اما با فداکاری مردم، جبهه اسلامی در تلاش است تا فضای استکبار را تنگ کند و راه را برای پیشبرد هرچه بهتر انقلاب باز کرده و امیدواریم شاهد پیروزی و توفیق روز افزون ایران اسلامی در عرصه های مادی و معنوی باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار