جمعی از کارکنان اداری دادگستری اصفهان با حضور مقابل این نهاد از شرایط نامناسب معیشتی و حقوق پایین ناراضی هستند.
کد خبر: ۱۰۲۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵ 08 January 2022

 حدود ۳۰۰ نفر از کارکنان اداری دادگستری معتقدند تاکنون هیچ اقدام مثبتی از سوی مسئولان در خصوص رسیدگی به وضعیت‌شان نشده است.

این کارکنان اعلام کردند هیچ مزایایی برای کارمندان اداری در نظر گرفته نشده است. حتی آن‌ها ایاب و ذهابی ندارند، اضافه کار ناچیز و امکانات اداری فرسوده دارند.

توجه به وضعیت اقتصادی کارکنان اداری قوه قضائیه، دریافت حقوق ناچیز با وجود حجم بالای کار، در نظر گرفتن مزایا، قرار گرفتن در زمره مشاغل سخت و زیان آور، امکان ارتقای شغل، سپردن یک یا چند پست مهم در ستاد و دادگستری‌های کل به کارکنان اداری و ایجاد معاونتی خاص برای پیگیری امورات و مشکلات آنها، ایجاد رابطه تعاملی بین مسئولان دستگاه قضا و کارکنان اداری، پیگیری تصویب و اجرای لایحه جامع اداری استخدامی قوه قضاییه که مدت‌هاست در دولت معطل مانده است ازجمله خواسته‌های کارکنان اداری دادگستری است.

این کارکنان اداری دادگستری اصفهان به برگشت خوردن "طرح تسری" که مربوط به ایجاد عدالت درباره "میزان حقوق دریافتی" بین کارمندان همرده و مشابه در دستگاه قضا با سایر کارمندان بخش‌های دولتی است اعتراض دارند.

هم اکنون کارکنان اداری دادگستری در محوطه این اداره نماز جماعت برگزار کردند.

دادستان اصفهان در اعتراض به صحبت‌های نماینده اصفهان درخصوص تبعیض قائل نشدن در حقوق کارکنان قوه قضاییه گفت:طفا به آقای طغیانی نماینده محترم بفرمایید عدالت این نیست که همه را یکسان ببینیم عدالت این است که هر چیزی را در موضع خودش قرار دهیم.
علی اصفهانی افزود: آیا قضات و کارمندان شریف دستگاه قضایی که جان و مال و عرض و آبروی مردم در دست آنها است با کارمندان سایر دستگاهها قابل مقایسه اند.
وی با بیان اینکه استانداردها کار می کند آیا طبع و نوع کاری که آنها انجام می دهند قابل مقایسه با دیگران است؟ گفت: آیا اینکه در منابع فقهی ما از قول معصوم علیهم السلام تاکید به تامین کامل این قشر از بیت المال شده است مال امروز و دیروز است؟
دادستان اصفهان افزود: آیا اینکه کشورهای دیگر بر اساس عقل و منطق به این موضوع پی برده اند و ما هنوز با وجود دستورات شرع آنها را با سایرین مقایسه میکنیم با اینکه حقوق ومزایای آنها از خیلی دستگاها کمتر و محدودیت های آنها بیشتر است، جای تعجب و تامل ندارد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار