استاندار اصفهان گفت: لازم است ستاد اقامه نماز استان نسبت به تدوین برنامه عملیاتی پنج ساله و هدفگذاری آن برای همه اقشار جامعه اقدام کند.
کد خبر: ۱۰۲۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲ 05 January 2022

سید رضا مرتضوی روز چهارشنبه در شورای اقامه نماز استان اصفهان اظهار داشت:  اگر هر کدام از مسئولان اقامه نماز را به نحو مطلوب انجام دهند از برکات آن بهره مند خواهند شد و استعانت از نماز تاثیر مهمی در زندگی ما دارد.

وی افزود: ما باید جلسه های شورای اقامه نماز را جدی بگیریم زیرا در نظام اسلامی نماز باید در صدر امور قرار گیرد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در مدارس برای برنامه های ویژه نماز، کم کار شده است در صورتیکه اگر برای موضوع نماز مانند اوایل دهه ۶۰ کار شده بود شاید بسیاری از مشکلات فعلی را در جوانان نداشتیم.

وی ادامه داد: ضرر و زیان های اجتماعی برای این است که در بخش نماز که عامل بازدارنده از معضلات اجتماعی است هزینه نشده است.

مرتضوی تاکید کرد: لازم است نقشه راه استان در اقامه نماز برای سال های آینده مشخص و برای هر گروه سنی برنامه ریزی شود.

به گفته وی، فعالیت های پژوهشی و نظری درباره نماز که همراه با اقدام عملی نباشد  یا پیوست عملیاتی و اجرای فرهنگی نداشته باشد راه به جایی نمی برد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: ستاد اقامه نماز باید برای همه اقشار مردم برنامه ویژه برای اقامه نماز تعریف کند و احساس تعلق  به این مسئله داشته باشد.

وی ادامه داد:  انتظار داریم شورای اقامه نماز، کم‌کاری فرهنگی در بخش نماز مدارس را پیگیری کند زیرا اثرات روحی و شکنندگی نسل آینده که راهی برای رسیدن به آرامش نداشته اند، مشخص می شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه ما قرابتی برای نماز ایجاد نکرده و نگاه جدی به نماز نداشته ایم، گفت: رهبر انقلاب ۲۸ پیام به اجلاس نماز صادر کرده اند و همین امر، وظیفه این ستاد را در مقابل نقش نماز سنگین می کند.

وی با تاکید بر حضور و مشارکت مدیران دستگاه های اجرایی در نمازهای جماعت اداره ها، افزود: برخی از مصوبه های این ستاد از سال ۹۷ تا کنون اجرایی نشده است که انتظار داریم جهت سیاستگزاری و اجرای کار از مشاوران و نیز هیات های اندیشه ورز استفاده شود.

وی درباره محل اقامه نماز در اماکن و رستوران های بین راهی گفت: در این اماکن باید جانمایی درست، فاصله گذاری و اولویت های تردد در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار