حاج «قاسم سلیمانی» کابوس بزرگ و تمام نشدنی آمریکا و استکبار جهانی بود، کابوسی که خواب را بر جهانخواران مستکبر حرام کرده بود، استکبار از همان روزی که حاج قاسم خبر از برچیده شدن داعش و پایان سیطره آنها را به جهانیان اعلام کرد، کینه این مرد بزرگ را بیشتر از همیشه به دل گرفت.
کد خبر: ۱۰۲۰۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷ 04 January 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، حاج قاسم سلیمانی کابوس بزرگ آمریکا و استکبار جهانی بود، کابوسی که خواب را بر جهانخواران مستکبر حرام کرده بود، حاج قاسم شخصیتی بود که می‌شد به راحتی صدای خُردشدن استخوان‌های استکبار را زیر قدم‌های استوارش شنید.

پایان کار داعش در منطقه در واقع پایانی بر رویای مستکبرانی بود که این شجره ملعون را ایجاد کردند تا هم امت های اسلامی را به جان یکدیگر بیندازند و هم بهتر به فکر تامین منافع نامشروعشان در منطقه بیفتند.

هرجایی که نام حاج قاسم سلیمانی بود امنیت هم بود و این همان چیزی بود که دشمنان اسلام و انقلاب آن را نمی خواستند، آنها برای رسیدن به منافع خود تنها یک راه پیش رو داشتند و آن هم از میان برداشتن پرچمدار مقاومت در جهان بود.

و این‌گونه شد که بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ خبری هولناک همه جهان را تکان داد، سردار سلیمانی در حمله پهبادهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

جمعی از مسوولان استان کرمانشاه در گفت و گوهایی جداگانه با خبرنگار ایرنا، به تشریح شخصیت و خدمات سپهبد سلیمانی پرداخته و بر ادامه راه آن عزیز سفر کرده به عرش تاکید کردند.

اخلاص همه وجود سردار سلیمانی را فرا گرفته بود

نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در خصوص شخصیت سردار سلیمانی گفت: اخلاص همه وجود ایشان را فرا گرفته بود و به چیزی جز رضایت الهی فکر نمی کرد.

آیت الله «امان نریمانی» افزود: خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی بسیاری از کشورهای دنیا از جمله آمریکا و انگلیس را متاثر کرد به گونه ای که مردم بیش از ۳۰ کشور جهان از این واقعه تاسف خورده و برنامه های یادبودی هم برگزار کردند.

وی با بیان اینکه اخلاص دلیل اصلی محبوبیت سردار سلیمانی میان مردم بود، گفت: ایشان آنچنان محبوبیتی نزد خداوند متعال داشتند که بهترین عاقبت ها که شهادت بود نصیبش شد و به آرزوی دیرینه اش دست یافت.

نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این شهید والامقام همه هستی خود را فدای اعتلای اسلام و انقلاب کرد و امروز همه موظف هستیم تا راه ایشان را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی به معنای واقعی کلمه پیرو ولایت و امامت بود و سرانجام به عالی ترین مقام ها که شهادت بود دست یافت، تصریح کرد: پروردگار متعال او را در میان مردم عزیز قرار داد و در این چند روز همه دنیا دیدند که مردم ایران و بسیاری از کشورهای دیگر چگونه سوگوار و داغدار وی بودند.

یکی از نمادهای مبارزه با استکبار جهانی حاج قاسم سلیمانی بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز در این گفت و گو، از سپهید قاسم سلیمانی به عنوان یکی از نمادهای مبارزه با استکبار و جبهه مقاومت یاد کرد که نقش بسیار تعیین کننده ای در بسیاری از معادلات سیاسی دنیا داشت.

«حسین خوش اقبال» افزود: حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بود که با دشمنان اسلام و قرآن بسیار سرسختانه رفتار می کرد و در مقابل مردم جامعه خود رفتار بسیار صمیمی و مهربانانه ای داشت.

وی ادامه داد: سپهبد سلیمانی را در مجامع بین المللی به عنوان نماد مبارزه با تروریسم می شناسند؛ کسی که توسط مدعیان مبارزه با این پدیده به مقام بلند شهادت رسید.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: آمریکای جنایتکار که همواره داعیه مبارزه با ترویست را داشته نتوانست نیرنگ خود را مخفی نگه دارد و پیش چشم جهانیان فرمانده مبارزه با تروریسم را ناجوانمردانه به شهادت رساند.

خوش اقبال با بیان اینکه شهادت سپهبد سلیمانی نه تنها عرصه پیکار با استکبار را کمرنگ نمی کند بلکه باعث بیداری ملت ها برای مقابله هرچه بیشتر با آنها شد و بدون شک آزادی خواهان جهان مسیر مقاومت را پویاتر از قبل ادامه خواهند داد.

سپهبد سلیمانی الگویی کامل برای نیروهای مسلح بود

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه هم در گفت و گو با ایرنا، از سپهبد سلیمانی به عنوان الگویی کامل برای همه مسلمانان و بخصوص نیروهای مسلح یاد و آرزو کرد تا سربازان ولایت در کشور توفیق ادامه دادن راه این سردار سرافراز را داشته باشند.

سردار «علی اکبر جاویدان» اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی از سرمایه های ارزشمند نظام بودند که چه زمان حیات پربرکتشان و چه اکنون که به شهادت رسیده مایه عزت و سربلندی برای اسلام و انقلاب شده است.

وی همچنین با اشاره به محبوبیت کم نظیر حاج قاسم سلیمانی میان مردم، گفت: اخلاص ایشان در کنار تواضع و فروتنی، ولایتمداری و بی کبروغرور بودن از وی چهره ای محبوب و دوست داشتنی ساخته بود.

سردار جاویدان حضور در صحنه های مختلف، دفاع از ارزش های نظام، پیگیری حقوق مظلومان و نبرد با متجاوزارن را از دیگر عوامل محبوبیت سپهبد سلیمانی میان مردم عنوان کرد.

حاج قاسم چهره بین المللی مقاومت بود

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از حاج قاسم سلیمانی به عنوان چهره بین المللی مقاومت یاد کرد و گفت: جهان اسلام هیچگاه مقاومت و ایستادگی این سردار رشید خود در برابر مستکبران را از یاد نخواهد برد.

حجت الاسلام سید «ابراهیم حسینی» نیز اظهار داشت: سردار سلیمانی شخصیت کم نظیری داشت، او با دشمنان اسلام و دین خدا و با معاندان نظام و انقلاب قاطعانه برخورد می کرد و در عین حال دوست و همراهی مهربان برای مردم سرزمینش بود.

وی افزود: در حوادثی مانند سیل و زلزله و اتفاقات ناگوار دیگر جزو اولین نفراتی بود که به یاری مردم می شتافت و همیشه در کنار افراد مظلوم بود.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: در دیداری که رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید سلیمانی داشتند، اخلاص را دلیل اصلی محوبیت ایشان میان آحاد مختلف مردم دانستند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی همراه با ابومهدی المهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار