طلبه‌ها، داوطلبان هلال احمر و ورزشکاران قم در قالب «پویش ملی ایران سرسبز هر ایرانی یک درخت»، هزار اصله نهال را در ۲ هکتار از پارک جنگلی ثامن‌الائمه(ع) غرس کردند.
کد خبر: ۱۰۱۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ 02 January 2022

به گزارش تابناک قم، مدیرکل منابع طبیعی قم در حاشیه پویش ملی ایران سبرسبز هر ایرانی یک درخت با بیان اینکه این پویش از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با محوریت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری در استان‌های مختلف در حال دنبال شدن است، اظهار داشت: برنامه نهال‌کاری با استفاده از گونه زیتون تلخ و ون یا همان زبان گنجشک در قم انجام شد.

محمد شعاعی اضافه کرد: این سلسله برنامه‌ها تا زمانی که شرایط آب و هوایی محیا باشد با مشارکت گروه‌های مردمی و در راستای ترویج فرهنگ منابع طبیعی  ادامه خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی قم خاطرنشان کرد: از نیمه آذرماه که کار با مشارکت گروه‌های مختلف مردمی شروع شده است تا به امروز هزار و ۲۰۰ هکتار نهال‌کاری و بذرکاری در عرصه‌های منابع طبیعی استان انجام شده است.

 معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم نیز تصریح کرد: در این مرحله از پویش نهال‌کاری برای ایران سرسبز، در ۲ هکتار از پارک ثامن الائمه(ع)، هزار اصله نهال توسط نیروهای هلال احمر، طلبه‌ها، ورزشکاران و گروه‌های مردمی غرس شد که توسعه پوشش گیاهی و ترویج نهال‌کاری را در پی دارد.

پارک جنگلی ثامن (ع) با ۴۰۰ هکتار مساحت در کیلومتر ۲ جاده قم - گرمسار قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار