مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه فتح با اشاره به ایام شهادت سردار سلیمانی گفت: یکی از اهداف انقلاب تمدن سازی اسلامی است که معتقدیم تمدن اسلامی باید در سراسر دنیا بنابر اصل مهدویت حاکم شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۳ 02 January 2022

حماسه ۹ دی را کسانی رقم زدند که مورد ظلم واقه شده بودند / هدف نهایی انقلاب اسلامی تمدن سازی جهانی بر اساس تفکر مهدویت است

مراسم گرامیداشت دهه بصیرت، سالروز شهادت سردار سلیمانی و ایام فاطمیه در سالن اجتماعات آموزش، و پرورش برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح در این نشست گفت: برای معلم که آموزگار خوبی‌ها است هر انچه که در زمین و آسمان است، طلب آمرزش می‌کنند.
حجت الاسلام سیروس حکمتی نیا با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی افزود: سردار سلیمانی شخصیتی است که برای شکل گیری تمدن اسلامی تلاش کرد.
وی همچنین به ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: در رابطه با شخصیت دختر پیامبر اسلام سفارش می‌کنم کتاب انسان ۲۵۰ ساله به قلم رهبر انقلاب را مطالعه کنید که در این کتاب به نقطه درخشان زندگی حضرت فاطمه (س) اشاره دارد.
حجت الاسلام حکمتیان افزود: در این کتاب به سه موضوع یکی بحث زندگی و خانه داری و تربیت، دوم وفات پیامبر که پس از آن حضرت فاطمه (س) با سخنان آتشین از اسلام و آموزه‌های دینی و ولایت دفاع کردند و سوم علی رغم سن کمی که این بانوی بزرگوار داشت برپا دارنده نماز در دل شب‌های تار و شب زنده داری و عبادت همانند افراد مسن بود؛ و می‌بینیم که اهل دعا و مناجات و تضرع به درگاه خداوند هستند.
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه فتح در ادامه با اشاره به ایام شهادت سردار سلیمانی گفت: یکی از اهداف انقلاب تمدن سازی اسلامی است که معتقدیم تمدن اسلامی باید در سراسر دنیا بنابر اصل مهدویت حاکم شود.
وی ادامه داد: مهمترین هدف نظام اسلامی ایران اقدام در راستای شکل گیری این نظام است که باید این اهداف برای مردم دنیا معرفی شود، اما نه با کشتار و خونریزی بلکه با تبین و تشریح تمدن اسلامی و اینجا است که تفکر سردار سلیمانی شکل می‌گیرد.
حجت الاسلام حکمتی نیا گفت: پس از تشکیل هسته‌های مقاومت در منطقه اکنون باید به دنبال ساماندهی هسته مقاومت در سطح جهانی باشیم مدل جدید انقلاب اسلامی برای دنیا داشتند باشیم و حتما ملت‌ها حمایت می‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به دهه بصیرت اشاره کرد و گفت: در قرن بیستم انقلابی رخ داد به نام انقلاب اسلامی که بر اساس سنت خداوند که ملاک نصرت خود را ایمان عنوان کرده است به موفقیت رسید.
حکمتیان افزود: بر اساس متغیر‌های داخلی و خارجی انقلاب پیروز نمی‌شد مگر با خواست خدا چرا که اولا دنیا دو قطبی بود و هیچ کشوری جرات اعلام استقلال در آن شرایط را نداشت. دوم اگر قرار بود نظام سیاسی جدیدی شکل گیرد باید مطابق نظام‌های مادی باشد. سوم همه مقدرات ما در دست غربی‌ها بود و انقدر از جزیره ثبات بودن ایران سخن گفتند، اما دیدیم که برعکس رخ داد
وی گفت: امام هم به خدا و هم هدف و هم راه اعتقاد داشت و به همین دلیل بود که همه در کنار امام بودند و وی را همراهی کردند
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه فتح به سه دستاورد انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی اولا باعث پایان حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی شد و دستاورد دوم هم به چالش کشیدن هژمونی استکبار جهانی که اکنون منجر به افول واقعی قدرت استکبار و غرب شده است و نهایتا توانست الهام بخشی جبهه‌های مقاومت باشد به گونه‌ای که اکنون می‌بینیم هسته‌های مقاومت در دنیا شکل گرفته است.
وی ادامه داد: توطئه‌های زیادی برای براندازی برنامه ریزی شد، تحریم تا ترور را به میدان آوردن تا انقلاب رشد نکند و هیچ موقع هم از این اقدام دست نکشیدند ضمن اینکه مسئولینی برای نفوذ تربیت می‌کنند و صد‌ها فتنه ایجا کردند.
حجت الاسلام حکمتیان افزود: یکی از این فتنه‌ها فتنه۸۸ بود چن ماه‌ها قبل از انتخابات دشمنان و حتی برخی در داخل احتمال تقلب را مطرح کردند و کمیته‌ای به اسم صیانت از آرا را ایجاد کردند و با رمز تقلب وارد شدند.
وی ادامه داد: در این سناریو هر کسی جایگاهی داشت و بازیگران فتنه نقش‌های متعددی داشتند که نهایتا هدف آن اختلاف بین مردم و تشدید تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران بود و اگر نبود درایت رهبری خسارت بیشتری وارد می‌شد.
حکمتیان گفت: آدم نابینا کسی نیست که چشم نداشته باش بلکه کسی است که به موقع درک نکند خواص بی بصیرتی در صدر اسلام و انقلاب اسلامی، داشته ایم که مشکلات زیادی برای اسلام ایجاد کردند.
وی ادامه داد: بعد از چندماه حضور فتنه گران چند گام مهم از طرف رهبر انقلاب صورت گرفت که اولین مورد جذب حداکثری دوم دفاع از حقوق مردم و نظام بود که رهبری در پاسخ به شرط ابطال انتخابات از طرف فتنه گران گفت من هرگز زیر بار این بدعت‌ها نمی‌روم. سومین اقدام هم بصیرت دهی و روشنگری بود که در ۹ دی منجر به راهپیمایی عظیم مردمی شد.
حجت الاسلام حکمتیان گفت: حماسه ۹ دی را کسانی رقم زدند که مظلوم بودند و می‌دیدند رای آن‌ها نادیده گرفته می‌شود و می‌دیدند که دشمن پشت توطئه است به گونه‌ای که تعداد زیادی از رقم زنندگان این حماسه افرادی بودند که به کاندیدا‌های بازنده رای دادند.
وی در پایان گفت: یکی از ویژگی‌های حماسه ۹ دی انجام این راهپیمایی در روز غیر تعطیل شنبه بود ضمن اینکه برنامه ریزی خاصی هم از قبل صورت نگرفته بود، اما دیدیم که جمعیتی بی سابقه برای حمایت از انقلاب به میدان آمدند.
حماسه ۹ دی را کسانی رقم زدند که مورد ظلم واقع شده بودند / هدف نهایی انقلاب اسلامی تمدن سازی جهانی بر اساس تفکر مهدویت است
لازم به توضیح است در ابتدای این مراسم مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در سخنانی کوتاه ضمن خبر مقدم به شرکت کنندگان گفت : پاسداشت ایام تاریخ ساز انقلاب یکی از اقدامات خوبی است که باید همواره مورد توجه باشد.
کورش دلشاد افزود : فرهنگیان همواره در روشنی بخشی به جامعه خصوصا در ایامی مانند دهه بصیرت ، سالروز شهادت سردار سلیمانی و ایام فاطمیه باید جلودار باشند .
در این مراسم حیدرخواه مداح اهل بیت هم اقدام به مداحی نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار