با حضور کارآفرین نمونه کشوری برگزار شد؛
با استقبال چشمگیر خانواده بزرگ پتروشیمی و حضور دکتر علیرضا نبی؛ کارآفرین نمونه کشوری ، در دانشگاه ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ 01 January 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ این دانشگاه در عصرگاهان‌ نهمین روز از دی‌ماه۱۴۰۰ میزبان خانواده بزرگ پتروشیمی بود و صنعتگران یک روز پس از گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی میزبان دکتر علیرضا نبی کارآفرین برجسته ایران بودند.

این کارگاه علاوه بر کارکنان پتروشیمی و خانواده‌های گرامی‌شان و مهندس حسن نجفی‌سمنانی مدیرعامل شرکت ، مهمانان دیگری نیز داشت.

سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیر‌المؤمنین(ع) استان ایلام، حجت‌الاسلام چراغی‌پور رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، دکتر احمدی مدیرکل منابع طبیعی ،دکتر بسطامی رئیس شبکه بهداشت چوار، فرمانده انتظامی چوار ، رئیس آموزش و پرورش، شورای شهر و اصحاب رسانه از جمله مهمانان این کارگاه بودند.

علیرضا نبی کارآفرین نمونه کشوری که با پخش خاطره‌ی شیرینش از نوشابه “کانادا درای“ در رسانه ملی چهره‌ شد ، حدود ۳۰ دقیقه از دو ساعت کارگاه کارآفرینی اجتماعی را به مشقت‌‌ها و رنج‌های خود و‌ خانواده پرجمعیت و ۸ نفره‌‌ی فقیرش اختصاص داد و در پایان کارگاه هم در‌ گعده‌های دوستانه با سردار شاکرمی و‌ مهندس نجفی و خانواده پرسنل‌ پتروشیمی جزئیات بیشتری از خود و موفقیت‌هایش گفت و اینکه چگونه از فقر به فخر رسید.

موسس خیریه دکتر نبی خطاب به شرکت‌کنندگان در کارگاه کارآفرینی اجتماعی گفت:سعی کنید شخصیت باشید تا تیپ! و تلاش کنید زندگی خوشمزه‌ای داشته باشید و بیشتر از آنکه دنبال رفاه و آسایش باشید به فکر کسب آرامش باشید.

او به فرزندان خود آموخته است که بیشتر در اندیشه و تفکر ساختن باشند و در ادامه می‌افزاید: تمام دارایی‌های او در حساب خیریه است و فرزندانش ارثیه‌ای نخواهند برد تا خود و کشورشان را بسازند.

دکتر نبی که از هشت سالگی در نتیجه فقر مادر روزنامه‌فروشی، بلیط‌فروشی و واکسی را تجربه کرده است زندگی‌اش را مدیون دعای خیر مادر و سرنوشتش را به آقای “بیتا “صاحب مغازه‌ای که او یک “کانادادرای “از آن به سرقت برده است گره زده است.

علیرضای ۸ ساله پیش از آنکه همه روزنامه‌ها را فروخته باشد وعده نسیه نوشیدن “کانادادرای” از مادرش دریافت کرده بود ، اما پس از ناکامی در رسیدن به نوشیدنی محبوب فقرا اقدام به سرقت کانادرای از مغازه آقای بیتا نمود .

این پایان ماجرای کودک روزنامه‌فروش نبود و پس از آن دزدی کودکانه چند متر دورتر زمین می‌خورد و وقتی صاحب مغازه به او‌ می‌رسد دستش را می‌گیرد و به مغازه می‌برد و به علیرضای ۸ ساله می‌گوید پسرم باید کانادرای را خنک بنوشی و یک ‌نوشابه کانادادرای سرد به او می‌دهد.

همین خوش‌قلبی آقای بیتا سرنوشت علیرضای ۸ ساله را متحول می‌کند و ۱۰۰ نفر را به نیت این کار خیر به نام بیتا استخدام می‌کند و در سن ۳۶ سالگی اولین کارخانه فراورده‌های زیتون را با ۱۵ نفر استارت می‌زند.

دکتر نبی شرط استخدام بیش از ۱۰۰۰ نفر در حدود ۷ کارخانه در داخل و خارج از کشور را داشتن «سوء سابقه» و داشتن محکومیت قضایی اعلام نموده است و به همراه نگین منصوری؛ همسرش که او نیز کارآفرین است ،لباس کارگری به تن می‌کنند و به کارگرانشان عشق می‌ورزند.

دکتر نبی و همسرش کلید خانه‌اشان را به فردی به نام حسن محکوم به قتل داده‌اند ،حسنی که پس از رهایی از چوبه دار بخشی از دیه مقتول‌اش را موسسه نبی تقبل کرده است.

این کارآفرین خوشنام کشوری که اکنون فراورده‌های زیتون تولیدی کارخانه‌هایش در دنیا «برند» است به مادران ایلامی می‌گوید سعی کنید به جای هدیه بازی‌های کامپیوتری‌ ، فرزندانتان را دعا کنید و به آنها ساختن بیاموزید تا بدون شما زندگی کنند و روی پای خود بایستند.

او اقدامات مهندس نجفی‌سمنانی را در شرکت پتروشیمی ایلام ارزنده توصیف می‌کند و از کارکنان مجتمع و خانواده‌هایشان می‌خواهد برای موفقیت و ‌تولید بیشتر پتروشیمی دعا کنند و تلاش کنند پتروشیمی فعل خواستن توانستن است را در سال آینده جشن بگیرد.

نکته قابل توجه این کارگاه حضور سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیر‌المؤمنین (ع)استان بود که پس از گفتگویی با دکتر علیرضا نبی وعده اجرای ایده‌های کارآفرینی برای اشتغال بیش از ده‌ها خانواده ایلامی را گرفت.

عکس‌های پرتعداد یادگاری و گپ و گفت خودمانی کارکنان پتروشیمی با دکتر علیرضا نبی از دیگر بخش‌های خوشمزه این کارگاه تاثیرگذار بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار