نماینده ولی‌فقیه درسازمان حج و زیارت با بیان اینکه دین اسلام پرچمدار بصیرت است گفت: روحانیان و خادمان فرهنگی زائران باید هم بصیر و هم بصیرت افزا باشند و زائران را راهنمایی کنند که از سفر به سرزمین وحی و اعتاب مقدسه به خوبی بهره ببرند.
کد خبر: ۱۰۱۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ 30 December 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب در همایش مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه در مناطق و استان‌ها در قم با بیان اینکه تفویض اختیارها به مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه در مناطق و استان‌ها با کارشناسی‌های صورت گرفته در حد امکان و ضروت انجام شده است اظهار داشت: گشودن مسیر، به خدمت بهتر منجر می‌شود و به نفع زائر است و به هر میزان که بتوان دسترسی‌ها را بیشتر کرد اقدام خواهد شد. 

وی درعین حال ضابطه‌مند بودن،حفظ چارچوب‌ها و توجه به حدود اختیارها در مسئولیت و وظایف افراد را یادآور شد و پویایی و نوآوری در برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه حج و زیارت را ضروری ذکر کرد.

وی در ادامه نمونه‌هایی از مسایلی که درانتخاب روحانی، مداح و خادمان فرهنگی در سفرهای زیارتی وجود دارد را برشمرد و گفت: مجموعه بعثه مقام رهبر معظم انقلاب در خدمت همه علاقه‌مندانی است که از توانایی‌های لازم برای خدمت فرهنگی به زائران برخوردار و مایل هستند به این حوزه کمک و به زائران اعتاب مقدسه خدمت کنند ولی درعین حال باید مراحل لازم برای اعزام آنان طی شود و به نحو شایسته مسئولیت خود را انجام دهند. 

 نواب همچنین برلزوم توجه به دانش، پختگی، سطح تحصیلات، قدرت بیان، فهم، جایگاه افراد در جامعه و مردم‌داری در انتخاب فعالان مرتبط با فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد و گفت: ما به‌عنوان خادمان زائران باید از فرصت سفرهای زیارتی برای رفع و یا کاهش مشکل‌های آنان و ارتقای معنوی در سطح جامعه استفاده کنیم.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه خواستار تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر میان مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه و مدیران حج و زیارت در استان‌ها شد و توصیه کرد که ضمن تبادل نظر با یکدیگر و رعایت حوزه اختیارهای خود، برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه حج و زیارت را پیش ببرند و به نحوی عمل نمایند که نتیجه آن برای زائر هماهنگی و وحدت کار کارگزاران برداشت شود.

وی افزود: حرمت مدیر باید حفظ و درعین حال حد و حدود همکاری محترم شمرده شود و با استدلال، منطق و مهربانی ماموریت‌های محوله پیگیری شود و کاری بر زمین نماند. 

نواب همچنین حَجی بودن، برخورداری از قدرت تصمیم‌گیری و مدیریت بحران و برخورداری از ظرفیت را از جمله ویژگی هایی دانست که سکانداری سازمان حج و زیارت به آنها نیازمند است.  

وی ر بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی روز بصیرت ومیثاق امت با ولایت تصریح کرد: انجام هر کاری نیازمند بررسی، مطالعه و بصیرت در اقدام است. 

وی با بیان اینکه دین اسلام پرچمدار بصیرت است تصریح کرد: روحانیان و خادمان فرهنگی زائران باید هم بصیر و هم بصیرت افزا باشند و زائران را راهنمایی کنند که از سفر به سرزمین وحی و اعتاب مقدسه به خوبی بهره ببرند.

بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست چند تَن از حاضران دیدگاه خود را در خصوص اختیارهای دفاتر بعثه و مدیران حج و زیارت در استان ها، وظایف نظارتی بعثه، مشکل آزادبرها و توجه به ایده‌های مطرح شده در خصوص اعزام زمینی مطرح کردند و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز خواست که ضمن تعامل هرچه بیشتر با معاونت فرهنگی و معاونت‌های مربوطه در سازمان حج و زیارت راهکارهای مناسب را برای بهبود برنامه‌ها در حوزه حج و زیارت مطالعه و دنبال کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار