شهردار خرانق مطرح کرد؛
شهردار خرانق در آیین معارفه خود گفت: احیای بافت تاریخی خرانق مستلزم اجرای طرح بازآفرینی شهری است.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱ 29 December 2021

«محمد یارمند» مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد در مراسم معارفه‌ی «عبدالرسول یزدی» به عنوان اولین شهردار شهر خرانق از توابع شهرستان اردکان که در کاروانسرای تاریخی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: ضوابط و مقرراتی که شهردار خرانق در سوابق کاری خود داشته، در مدت فعالیتش در این شهر مورد انتظار است.

وی با بیان این که نگاه دولت به شهرهای‌کوچک و تازه تأسیس، نگاهی خوب و ویژه است، ابراز ایمدواری کرد که این نگاه تداوم پیدا کند.

وی عنوان کرد: شهرداری‌ها در صدر خدمت رسانی به مردم در شهرها هستند و با ٤٠٠ نوع خدمت از تنوع خدماتی قابل توجهی برخوردارند لذا امیدواریم با جدیت وتلاش اولین شهردار خرانق و با حمایت همه اعضای شورای اسلامی این شهر، آغازگر برنامه‌های خوبی در آینده این شهر باشیم.

یارمند در پایان این روز را روزی به یادماندنی در تاریخ این خطه‌ی زیبا خواند که می‌تواند سرآغاز عمران منطقه البته باحمایت و مشارکت مردم محلی از شورا و هم شهردار جدید شهرشان باشد.

«رضا زارع زاده» فرماندار سابق مهریز در این مراسم گفت: ویژگی‌های مشترکی بین شهرهای خرانق و مهریز وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به مباحث مربوط به بازآفرینی شهری و بافت قدیم تاریخی اشاره کرد.

وی با اشاره به تجربیات خوب «عبدالرسول یزدی» در طرح بازآفرینی شهری مهریز طی سه سال گذشته که مهریز را در جذب اعتبار بازآفرینی کشور در جایگاه نخست استان قرار دارد، اشاره و ابراز امیدواری کرد که در احیای بافت تاریخی و بازآفرینی شهر خرانق نیز موثر واقع شود.

زارع‌زاده شهردار خرانق به عنو ان فردی مردم‌دار، مسوولیت‌پذیر، با جرات، توانا و دارای روابط‌عمومی بالا خواند.

«عبدالرسول یزدی» شهردار خرانق هم گفت: این شهر دارای بافت قدیمی و صنایع دستی خوبی است که باحمایت میراث فرهنگی استان می‌توان این میراث ناملموس را زنده نگه داشت.

وی ابراز امیدواری کرد آثار میراثی این شهر با کمک مسئولین استان از طریق طرح بازآفرینی شهری و مرمت بافت‌های فرسوده، احیاء شود.

یزدی با بیان این که خرانق بیست و چهارمین شهر استان است که در یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های استان با قدیمی‌ترین بناهای تاریخی شکل گرفته است، گفت: امیدوارم امانتدار خوبی برای این شهر باشم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار