مدیر کل منابع طبیعی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: با هرگونه قطع غیر مجاز درختان و آسیب به منابع طبیعی برخورد می‌کنیم و در این راستا نیازمند همراهی مردم هستیم.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 21 December 2021

انشاالله کولانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای ١ میلیون و ٧٠٠ هزار هکتار منابع طبیعی است که با تعداد محدودی از نیرو‌های حفاظتی مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه در کل استان ۶٨ جنگلبان مشغول به فعالیت هستند، افزود: منابع طبیعی مرز و بوم و حد نداشته و حوزه استحفاظی ما از مرز‌های عراق تا استان لرستان را شامل می‌شود که در هر شهری ٢ تا ۴ مامور به صورت شبانه روزی و در انواع حوادث از جمله آتش سوزی و .. پاسخگوی مردم هستند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه این نیرو‌ها از هیچ کوششی در راستای حفظ منابع طبیعی دریغ نمی‌کنند، خاطر نشان کرد: حفظ و نگهداری از این منابع کار دشواری است که ماموران و جنگلبانان با تلاش بی وقفه این مهم را بر عهده دارند.

وی در خصوص موردی از تخلف و قطع درختان توسط یک کارخانه، تصریح کرد: این مورد با هوشیاری نیروی انتظامی و ارسال گزارشی از سوی مخبرین شناسایی شد و پرونده به منظور طی مراحل قضایی به دادگاه کیفری ارسال شده، همچنین به تعزیرات حکومتی برای برخورد لازم منتقل و واحد متخلف پلمب گردیده است.

کولانی در ادامه متذکر شد: در حال حاضر مامورین به صورت شبانه روزی در جاده‌ها و بیابان‌ها حضور داشته و در صورت مشاهده تخلف اقدامات لازم صورت می‌گیرد، نکته حائز اهمیت جلوگیری از قطع درختان و آسیب به منابع طبیعی است، که علاوه بر نظارت نیازمند فرهنگسازی می‌باشد.

وی به تشکیل طرح مدیریت جامع به عنوان پایلوت کشور با همکاری ١۴ الی ١۵ اداره اشاره کرد و گفت: لازم است مردم از منابع طبیعی حمایت و همیار آن باشند، منابع طبیعی هرگز در کنار تخلفات نخواهد بو و این موارد در هر نقطه از استان با همکاری دستگاه‌های نظامی، امنیتی و. شناسایی و با اشد مجازات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار