تابناک-استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم برخورد با اخلالگران و واسطه‌ها در توزیع سیمان گفت: آموزش خرید سیمان از طریق بورس به همه عاملان فروش و توزیع سیمان با همکاری سازمان بورس، توسط کارگزاران آن سازمان در محل بورس استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ 21 December 2021

به گزارش تابناک از هرمزگان ، مهدى دوستى شامگاه دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان با تاکید بر لزوم برخورد با اخلالگران و واسطه‌ها در توزیع سیمان اظهار کرد: فروش سیمان نباید انحصاری باشد و معاونت هماهنگى امور اقتصادی استانداری و همچنین اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان باید نسبت به آموزش خرید سیمان از طریق بورس استان اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به انحصار ایجاد شده توسط برخی خریداران عمده سیمان از بورس، در راستای شکستن این انحصار، آموزش خرید سیمان از طریق بورس به همه عاملان فروش و توزیع سیمان با همکاری سازمان بورس، توسط کارگزاران بورس در محل بورس استان هرمزگان و همچنین خدمات رایگان با استقرار کارشناسان ایستگاه مباشرت خرید سیمان برای خریداران خرد شناسه‌دار از بورس، در میز خدمت استانداری هرمزگان از اواخر این هفته ارائه می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: این اقدام در جهت حذف واسطه‌ها و سفته‌بازی‌ها در زمینه فروش سیمان صورت می‌گیرد و عاملان فروش و توزیع سیمان با کد بورسی می‌توانند خرید سیمان را انجام دهند.

دوستی تصریح کرد: با این اقدام در یک بازار رقابتی از اجحاف در حق مصرف کنندگان جلوگیری می‌شود و عرضه سیمان در شبکه توزیع صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تامین جوجه مورد نیاز استان در راستای تامین و ذخیره‌سازی مرغ گوشتی گفت: جوجه‌ریزی به اندازه نیاز و ذخیره‌سازی آن همچنان انجام شود و همچنین تامین نهاده‌ها صورت گیرد.

دوستی از نتیجه‌گیری مکاتبات و پیگیری با وزیر جهاد کشاورزی در ماه گذشته در مورد افزایش سهم جوجه‌ریزی مرغداری‌های استان به بیش از دو میلیون و 200 هزار قطعه جوجه در ماه خبر داد و افزود: این جوجه‌ریزی‌های انجام شده کمبود مرغ را برطرف کرد و قطعا مرغ گوشتی مورد نیاز استان را تا پایان سال به خوبی تامین می‌کند و حتی نگرانی برای مردم وجود ندارد. 

استاندار هرمزگان همچنین با تاکید بر ضرورت جدیت و سرعت بیشتر در مورد ثبت نام توزیع کپسول گاز با قیمت مصوب در سراسر استان خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدام مناسب در راستای توسعه و افزایش استفاده از گاز شهری و خانگی در استان هرمزگان انجام و در مورد لوله‌کشی گاز در خانه‌های جدیدی که در حال ساخت هستند و همچنین دیگر منازل، تدابیر لازم اتخاذ شود.

همچنین استاندار هرمزگان به معاونت اقتصادی دستور داد با اعلام شماره تلفن این حوزه به شماره 33610522 پاسخگوی سوالات و راهنمایی عاملان سیمان استان در مورد آموزش باشند.

به گزارش تسنیم در این نشست وضعیت تأمین و ذخیره‌سازی میوه برای ایام پایانی سال، جذب و توزیع اقلام اساسی و تنظیم بازار بر مبنای سامانه جامع تجارت، وضعیت تولید و تامین گوشت مرغ، گزارش شرکت ملی پخش پالایش فرآورده‌های نفتی از وضعیت ثبت نام توزیع کپسول گاز، وضعیت تنظیم بازار کالاهای اساسی و وضعیت تولید، فروش و کرایه حمل سیمان، مورد بررسى قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار