سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: همزمان با سراسر کشور مراسم سالروز نهم دی ماه و آغاز دهه بصیرت درمدرسه فیضیه حوزه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ 20 December 2021

به گزارش تابناک قم، حمزه بهشتی روز دوشنبه در ستاد بزرگداشت دهه بصیرت در سالن جلسات فرمانداری قم، افزود: یوم الله ۹ دی ۸۹ بعد از ۸ ماه فتنه افروزی عوامل داخلی با دستور عوامل خارجی سبب تثبیت بیشتر انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه از نهم تا نوزدهم دی ماه به عنوان دهه بصیرت نامگذاری شده‌است، ابراز داشت: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در سیزدهم دی ماه سال ۹۸ قلوب انقلابیون را بیش از همیشه جریحه دار کرده‌است.

وی ادامه داد: بصیرت سردار سلیمانی و دفاع جانانه او از انقلاب اسلامی باید الگو آحاد مردم در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی باشد.

بهشتی خاطرنشان کرد: هنوز دیدار حضوری جمعی از مردم استان قم با مقام معظم رهبری به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر کشور قطعی نشده و احتمال می‌رود امسال نیز این آیین بصورت محدود و بصورت ویدیوکنفرانسی برگزار شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه گفت:برای برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه بصیرت لازم است تا موانع و آسیب‌های پیش رو بصورت کارشناسی شده مشخص شده باشد.

حجت الاسلام مرتضی استقامت افزود: خروجی برنامه‌های فرهنگی باید به تعالی فرهنگ عمومی شهر منتهی شود و صرف ارائه گزارش و عملکرد نمی تواند اثر چندانی در سطح جامعه داشته باشد.

وی یادآور شد: مساله جهاد تبیینی که طی ماه‌های اخیر مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده باید به یکی از اولویت ها و رویکردهای ویژه برنامه های دهه بصیرت قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: یکی از مصادیق امروز جهاد تبیینی، روشنگری آثار و خدمات انقلاب اسلامی در بین جامعه نخبگانی برای سرایت در بین توده های مختلف مردم است.

وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: بزرگترین گلزار شهدای مدافع حرم کشور از پنج ملیت مختلف دنیا در شهر قم واقع شده و محل دفن این شهدای گرانقدر در بهشت معصومه میتواند تبدیل به یک مرکز فاخر و شاخص در سطح کشور در برپایی برنامه های معنوی و بصیرت افزایی شود.

امام جمعه شهرستان جعفرآباد قم نیز در این جلسه گفت: تمام مشکلاتی که برای ائمه اطهار(ع) در طول ۲۵۰ سال دوران حیات اتفاق افتاد به خاطر عدم بصیرت مردم آن دوران بوده‌است.

حجت الاسلام حسینعلی دهقانی افزود: در دهه بصیرت لازم است تا با تولید محتواهای جذاب نسبت به جذب و علاقه مندی نسل جوان به آرمان های انقلاب اسلامی اقدام شود.

مدیر اداره امور اجتماعی سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم نیز ابراز داشت: کنگره ملی مکتب حاج قاسم سلیمانی در قالب آثار مختلف هنری همزمان با ایام دهه بصیرت برگزار خواهد شد.

مجتبی بستان تصریح کرد: شب شعر با رویکرد شخصیت سردار سلیمانی، برگزاری پویش روضه در منازل شهدا، تورهای گردشگری و بازدید از خانه موزه‌های شهرداری و برپایی نمایشگاه و مسابقات ورزشی از اقدامات شهرداری قم در طول ایام دهه بصیرت خواهد بود.

در روز نهم دی ماه سال ۸۸ مردم سراسر کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده توسط دشمنان اسلام پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند؛ نهم دی ماه از آن پس به نام روز میثاق امت با ولایت و از نهم تا ۱۹ دی ماه به نام دهه بصیرت نامگذاری شد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار