تابناک- معاون هماهنگ‌کننده ارتش ‌با بیان الزامات عمر انقلابی بخشیدن به تجهیزات نظامی گفت: تجهیزات نیروی دریایی ارتش به عمر انقلابی رسیده است.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 19 December 2021

به گزارش تابناک از بندرعباس، صبح امروز با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش  بالگرد SH3D-316، هواپیمای F-27 و هواناو BH.7-104 به یگان پروازی فرماندهی هوادریا نداجا الحاق شد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده  ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم اظهارداشت: کلام مقام معظم رهبری در ارتباط با دادن عمر انقلابی به تجهیزات؛ بر این مبنااست که ایشان عمر قانونی تجهیزات را قبول ندارند و امر فرمودند باید به تجهیزات عمر انقلابی داد و ما طرحی را در نیروی دریایی تقدیم کردیم به نام طرح ولایت که موضوع آن حفظ نگهداری از تجهیزات موجود تا زمان تامین تجهیزات جدید بود که با یک کار جمعی شاهد این بودیم که خیلی از تجهیزات که در حال کنارگذاشتن بودند دوباره به میدان عمل برگشت.

وی افزود: این کار بسیار شایسته‌ای بود که به همت همه نیروها به خوبی انجام شد و در جهت اجرایی شدن تدابیر فرمانده معظم کل قوا بود و الحمدالله امتحان خود را نیز پس داد و امروز ماموریت‌هایشان را در میدان عمل انجام می‌دهند‌.

دریادار سیاری بیان کرد: تجهیزاتی که امروز الحاق شدند نقش بسیار موثری در دفاع مقدس داشتند؛ هواپیمای F-27 در طول سواحل مستمر گشت می‌زد و حقیقتا بار مسئولیت خودشان را به خوبی پیش بردند لذا باید یاد کنیم از عزیزانی که با همین هواپیما اول بعنوان هواپیمای گشت و شناسایی از پسابندر تا دهانه فاو را انجام می‌دادند و ثانیا به صورت ویژه در جابه جایی نیروها نقش بسزایی داشتند.

 

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: این بالگردها هم در دفاع مقدس اضافه بر ماموریت سازمانی در عرصه دریا و جابه جایی‌ها در دریا تلاش گسترده‌ای انجام دادند و بعدها در بحث پشتیبانی جزایر استفاده شد و در بحث نازعات نیز از این بالگردها استفاده شد.

دریادار سیاری ادامه داد: هواناو S-H هم که در آستانه بازنشستگی قرار داشت دوباره با تلاش متخصصان به مدار بهره برداری برگشته است؛ در روز نهم آبان ماه تکاوران نیروی دریایی به اتفاق گردان سرهنگ کهتری و سپاه آبادان بعثی‌ها را در ذوالفقاری و بهمن شیر تار و مار کردند و تمام راه‌های خشکی به آبادان توسط محاصره قطع شد؛ تنها یک راه برای پشتیبانی آبادان وجود داشت و آن هم راه از راه دریا و رودخانه بهمن شیر بود که در اینجا همت بزرگ هوادریا یکی از یگان‌های اثرگذار بود و با به کارگیری اول بالگرد r-s و بعد s-h و همچنین هواناو s-h جلوی تکمیل شدن حصر آبادان را گرفتند و بعد از جمله تاریخی امام که حصر آبادان باید شکسته شود این حصر شکسته شد.

وی اضافه کرد: در عملیات جزایر مجنون هور الهویزه و هورالعظیم این هواناوها یکی از تجهیزات اثرگذار بود چرا که آنها توانایی داشتند روی نیزارها پرواز کنند و نیروها را ترابری کنند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: ملزومات عمر انقلابی بخشیدن به تجهیزات، همت، علم، مهارت، خستگی ناپذیری، عشق و علاقه، همّیت قسمتی  و تعهد به ولایت است و با وجود این الزامات ما با افتخار می‌گوییم که در عمر دهی انقلابی به تجهیزاتمان موفق بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد:امروز ما 50هزار کیلومتر دریانوردی کردیم بدون اینکه در هیچ بندری پهلو بگیریم و این نشان از اقتدار نیروی دریایی ارتش است و امروز جوانان ما برای نشان دادن توانمندی‌ها در عرصه های مختلف دنیا تلاش می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار