کد خبر: ۱۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۲ 04 March 2015

به گزارش خبرنگار ما، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار مربیان تربیتی آموزش و پروزش استان، با تأکید بر پرهیز از شعارزدگی در کار فرهنگی، گفت: گسترش و ترویج فرهنگ حجاب فقط با برگزاری همایش محقق نمی شود.

وی اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید اقدامات تربیتی در این عرصه با عزم ملی و مدیریت جهادی صورت گیرد تا بتوان با خیل تهاجم فرهنگی دشمنان مقابله کرد.

وی با بیان این‌که در گذشته ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه و میان دانش آموزان آسان تر بود، افزود: وجود وسایل ارتباط جمعی، اینترنت، تلفن همراه و ماهواره، فعالیت در این عرصه را با مشکلات بسیاری همراه کرده و باید تلاش بسیاری صورت گیرد تا اثرات منفی اینگونه وسایل در جامعه به ویژه بین قشر جوان و نوجوان خنثی شود.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: برای تحقق این خواسته باید تعداد و ساعات کلاس های تربیتی به ویژه آموزش قرآن افزایش یابد و نمی توان با برگزاری کلاس های محدود در این زمینه به نتیجه مطلوب دست یافت.

آیت الله شبستری افزود: در این عرصه باید محتویات کتاب های قدیمی تعلیمات دینی نیز بازنگری و در آن مقوله هایی همچون مباحث توحیدی، اصول اعتقادی و پاسخ به شبهات گنجانده شود تا دانش آموزان کشور از خلأهای ذهنی جهان امروزی نجات یابند.

وی با بیان این‌که ترویج فرهنگ اسلامی و سبک زندگی دینی بایستی در اولویت کار تربیتی مدارس قرار گیرد، گفت: باید این تعلیمات همگام و همراه با شرایط و تحولات روز جامعه باشد تا بتوان نسلی آگاه و توانمند برای آینده کشور تربیت کرد.

آیت الله شبستری با بیان این‌که تعداد محدود دانش آموزان فعال در عرصه قرآنی شایسته نظام نیست، تأکید کرد: در نظام اسلامی باید قرآن به عنوان محور و عنصر حاکم در خانه های مردم باشد و دانش آموزان پس از دانش آموختگی از دوره دبیرستان دیگر مشکلی در مباحث تلاوت و مفاهیم قرآنی نداشته باشند.

وی پیشنهاد داد: متولیان این حوزه با تبیین ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی به مسؤولان دولتی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، راهکارهای افزایش ساعات تدریس قرآن در مدارس را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین با بیان این‌که گسترش و ترویج فرهنگ حجاب فقط با برگزاری همایش محقق نمی شود، تأکید کرد: باید در این زمینه با ارایه دلایل کافی، ضرورت حجاب برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار