مسئول کمیته استعدادیابی بانوان فدراسیون فوتبال:
مسئول کمیته استعدادیابی بانوان فدراسیون فوتبال به شناسایی ۳۲۰ دختر فوتبالیست مستعد در کشور طی یک برنامه استعدادیابی اشاره کرد و گفت: این بانوان در مرحله اردوی استعدادیابی منطقه‌ای که هم اکنون درحال برگزاری است، دوباره ارزیابی خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ 16 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا|، سمیه دهقانیان در حاشیه برپایی اردوی استعدادیابی فوتبال دختران زیر ۱۶ سال منطقه هشت کشور به میزبانی کرمانشاه در گفتگو با ایسنا، بااشاره به توجه جدی فدراسیون به استعدادیابی رده‌های سنی پایه، اظهارکرد: طی سال‌های گذشته استعدادیابی رده‌های سنی پایه حلقه مفقوده‌ای در فوتبال ما بود که در فدراسیون جدید روی آن تمرکز شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه طی این سال‌ها تنها روی رده‌های سنی زیر ۱۲ سال استعدادیابی انجام می‌شد و برای دیگر رده‌های سنی برنامه خاصی در کشور نداشتیم که خوشبختانه امسال با یک رویکرد جدید به این موضوع توجه ویژه شده است.

مسئول کمیته استعدادیابی بانوان فدراسیون فوتبال با بیان اینکه این برنامه ابتدا در بخش پسران به شکل موفقیت آمیزی برگزار شد، گفت: طی دو ماه گذشته هم استارت این‌کار را در بخش دختران زده ایم تا بتوانیم استعداد‌ها و نخبه‌های فوتبالی خوبی را در سطح کشور شناسایی کنیم.

وی برگزاری این برنامه را در ۳۱ استان کشور و در قالب هشت منطقه اعلام کرد و افزود: پس از برگزاری مرحله استانی استعدادیابی، هم اکنون در حال برگزاری مرحله منطقه‌ای هستیم و امیدواریم بتوانیم بصورت فشرده تا دی ماه در هر هشت منطقه این برنامه را اجرا و استعداد‌های برتر را شناسایی کنیم.

دهقانیان با تاکید براینکه تمام استعداد‌های برتر در این برنامه شناسایی و به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند، گفت: هیچ محدودیتی برای انتخاب استعداد‌های برتر نداریم و پس از اینکه در مرحله کشوری نخبه‌های این رشته شناسایی شدند، در دی ماه اردوی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های کافا تشکیل خواهد شد.

وی یادآورشد: در برنامه استعدادیابی فوتبال دختران زیر ۱۶ سال که همه استان‌های کشور در آن حضور دارند، جمعا حدود ۳۲۰ دختر مستعد و نخبه فوتبالی شناسایی شده اند که آن‌ها را در مرحله منطقه‌ای ارزیابی خواهیم کرد.

به گفته این مسئول، حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد این افراد به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد و در آنجا مجدد برای انتخاب اعضای تیم ملی ارزیابی خواهند شد.

مسئول کمیته استعدادیابی بانوان فدراسیون فوتبال در ادامه با بیان اینکه فوتبال بانوان در ایران طی یک سال اخیر رشد خوبی داشته، گفت: علیرغم اینکه در بسیاری از استان‌ها ورزشگاه اختصاصی برای فوتبال بانوان وجود ندارد، اما آن‌ها توانسته اند در این رشته خوب رشد کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار