مسئول روابط عمومی ورزش و جوانان:
مسئول روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان یزد گفت: سعیده دره‌شیری و یاسمن علی‌بیگی به اردوی آمادگی تیم‌ملی کبدی که از ۲۵ آذرماه جاری تا اول دی‌ماه سال ۱۴۰۰ شمسی در سالن بعثت تهران تشکیل می‌شود ، دعوت شدند.
کد خبر: ۱۰۱۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱ 16 December 2021

محمود حاجی‌حسینی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در این اردو که زیرنظر کادرفنی و فدراسیون برگزار می‌شود ورزشکاران به تمرین و بازی‌های تدارکاتی می‌ پردازند.

وی ادامه داد: دعوت و حضور فعال ورزشکاران زن و مرد یزد در تمامی رده‌های سنی در اردوهای مختلف ورزشی و رشته کبدی نشان از آمادگی و وجود ظرفیت‌های مناسب این رشته در استان دارد.

این فعال ورزشی همچنین ۲۲ آبان‌ماه امسال از دعوت شاهرخ برزگرزاده و میلاد باقی‌نسب به اردوی آمادگی تیم‌ملی کبدی که از ۲۳ آبان‌ تا سوم آذرماه امسال در الیگودرز لرستان برگزار شد، خبرداده بود.

کبدی ایران خود را برای حضور در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی چین سال ۲۰۲۲ میلادی آماده می‌کند و تیم‌های ملی کبدی زنان و مردان کشورمان در بازی‌های آسیایی دوره گذشته در جاکارتا پایتخت اندونزی به مدال طلا رسیدند.

ورزش کبدی مشابه ورزش «زو» است که در قدیم بچه‌ها در کوچه ها بازی می‌کردند و در این رشته هر تیم در زمین بازی متشکل از هشت نفر بازیکن اصلی و چهار نفر ذخیره است که تیم‌های رقیب با لمس و گرفتن بازیکن حریف باعث خروج آنها از بازی و امتیازگیری می شود، بنابراین داشتن قدرت بدنی و سرعت در این ورزش اهمیت زیادی دارد.

هم اکنون ۲۰۰ ورزشکار و ۴۰ مربی در رشته کبدی استان فعالیت دارند و این استان با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار بیمه شده دارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: کبدی‌ ، اردو ، تیم‌ملی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار