مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: 40 میلیارد تومان مطالبات از ادارات و 40 میلیارد تومان نیز مطالبات غیراداری داریم.
کد خبر: ۱۰۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 27 September 2015
علی‌مراد مرادی‌مجد اظهار کرد: به ازای هر کیلووات ساعت انرژی مصرفی، 30 ریال عوارض برق پرداخت می‌شود و این مبلغ به‌صورت مستقیم در بازسازی شبکه‌های برق روستایی و انرژی‌های نو هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ادارات با ارائه تقاضا از تخفیف 50 درصدی برخوردار می‌شوند، گفت: 40 میلیارد تومان مطالبات از ادارات و 40 میلیارد تومان نیز مطالبات غیراداری داریم.

مرادی‌مجد با بیان اینکه تلفات برق استان 20 درصد بوده که بیشترین این تلفات ناشی از انشعابات غیرمجاز است، یادآور شد: میزان تلفات سال گذشته با کاهش چهار درصدی روبه‌رو بوده است.

وی از کاهش 75 درصدی سرقت سیم برق به کمک نیروی انتظامی خبر داد و افزود: برق‌رسانی به روستاهای بالای 20 خانوار از سال 88 انجام شده و امسال نیز در حال برق‌رسانی به روستاهای زیر 10 خانوار هستیم.

به گفته این مسئول، تامین برق برای عشایر از طریق سلول خورشیدی انجام می‌گیرد و در همین راستا امسال 70 دستگاه توزیع می‌شود که 10 درصد هزینه آن‌را عشایر و مابقی را وزارت نیرو پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال برق گران نمی‌شود، گفت: 21 تیر ماه ساعت 21:30 اوج بار شبکه‌های توزیع مصرف طی سال‌جاری بود که میزان مصرف در آن زمان 660 مگابایت برآورد شد.

مرادی‌مجد با اشاره به اطلاع‌رسانی مدیریت مصرف از طریق تلویزیون و تبلیغات محیطی، بیان داشت: کشاورزی که چهار ساعت اوج مصرف را رعایت کند تا 20 ساعت از پرداخت هزینه معاف می‌شود.

وی با یادآوری پرداخت مبلغ 185 میلیون طی سال گذشته به صنایع برای صرفه‌جویی در مصرف برق، گفت: در بخش تجاری، اداری و خانگی بیشترین مصرف در بخش روشنایی و سرمایش در فصل تابستان است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه خواستار مشارکت همگانی اقشار مختلف مردم برای کاهش مصرف برق و استفاده صحیح از این انرژی شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار