رییس اداره خانواده آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت:۱۲ کاروان از سفیران کریمه در ۵۴ شهر از ۱۰ استان کشور ۱۷۴ برنامه را برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۰۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 17 November 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام جواد بهشتی‌پور در گفت‌وگویی اظهار داشت: سفیران کریمه در ایام رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه(س) با محوریت شعار «سلام ای دختر موسی ابن جعفر؛ در امتداد یاری» در این استان‌ها برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کنند.  

وی افزود: ۱۲ کاروان از سفیران کریمه در استان های سیستان و بلوچستان، تهران، اصفهان، لرستان، یزد، هرمزگان، مازندران، مرکزی، بوشهر و کردستان حضور یافته اند و در ۵۴ شهر برنامه های فرهنگی و کمک رسانی را انجام می دهند. 

وی با بیان اینکه هر کاروان سفیران کریمه شامل سخنران، مداح و خادمان حامل پرچم متبرک حضرت معصومه(س) هستند، ادامه داد: حدود ۱۷۴ برنامه در این سه روز شامل حضور در بیمارستان‌ها، برنامه‌های رسانه‌ای، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با ائمه جمعه، تکریم خانواده شهیدان مدافع سلامت توسط سفیران کریمه انجام می شود.

وی با بیان اینکه رویکرد برنامه های امسال سفیران کریمه خدمت رسانی و یاریگری است، گفت: از دیگر فعالیت های سفیران کریمه در استان ها، برگزاری مجالس عزاداری در حاشیه شهرها و مناطق محروم به همراه توزیع متبرکات و سبدهای معیشتی و بسته های گوشت است که توسط خود میزبان‌ها تهیه شده است.  

رییس اداره خانواده آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: در چند شهر هم، با تعدادی از نانوایی‌ها هماهنگ شده است که در روز رحلت شهادت گونه بانوی کرامت(س) به صورت رایگان توزیع نان داشته باشند.

بهشتی‌پور خاطرنشان کرد: امسال با توجه به اینکه اولین اعزام بعد از شیوع ویروس کرونا بوده، استقبال خوبی از سفیران کریمه در سراسر کشور شده است.

وی افزود: از جمله برنامه های ویژه امسال حضور در مناطق اهل سنت سیستان و بلوچستان و کردستان بوده است و سفیران کریمه در آیین تشییع اولین شهید زن تفحص شده دفاع مقدس در استان کردستان نیز حضور داشتند.

در این گزارش به نام این شهید زن اشاره نشده است. 

با تصویب شورای فرهنگ عمومی استان قم، ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به این شهر به نام «روز قم» نامگذاری شده ‌است.

از ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم تا سالروز وفات ایشان در ۱۰ ربیع‌الثانی، «ایام معصومیه» نامگذاری شده و شعار محوری این ایام، «سلام ای دختر موسی ابن جعفر؛ در امتداد یاری» است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار