مسؤولان هیات گلف استان قم با حضور در فدراسیون گلف و دیدار با مسوولان ارشد این رشته، راهکارهای توسعه و پیشرفت گلف در قم را بررسی کردند.
کد خبر: ۱۰۰۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲ 15 November 2021

به گزارش تابناک قم، رشته گلف از اوایل دهه ۱۳۸۰ رسما در قم راه‌اندازی شده و در عمر دو دهه‌ای فعالیت در بین رشته‌ها و هیات‌های ورزشی فعال در استان قم جایگاه بسیار خوبی برای خود دست و پا کرده است، رشته‌ای که شاید آن اوایل تصور می‌شد ورزش پول‌دارها باشد اما اکنون از تمام قشرها در آن فعال هستند.

تلاش برای ایجاد فضاهای تخصصی این رشته از همان آغاز کار در دهه ۸۰ استارت خورد و اگر چه هنوز آنچنان که باید و شاید گلف قم مکان مطلوبی از نظر استانداردهای جهانی این رشته در اختیار ندارد اما کار با حداقل امکانات سرلوحه این هیات قرار گرفته و این موضوع زمینه‌ساز رشد رشته ورزشی گلف در استان قم شده است.

در این دو دهه افراد مختلفی در راس هیات گلف برای آشنا کردن قمی‌ها با گلف و فراهم کردن زیرساخت‌های این رشته تلاش کردند، همچنین از سال ۱۳۹۵ که رضا دلاوری مسوولیت ریاست این هیات را بر عهده دارد این مسیر ادامه دارد و هیات قم در رشته‌های زیر مجموعه خود همچون گلف، وودبال و مینی‌گلف نیز جایگاه خوبی در سطح کشور پیدا کرده است، ضمن اینکه گلف قم یک رشته موفق و مدال‌آور دیگر به نام بهکاپ زیر مجموعه خود داشت، رشته‌ای که البته به تازگی از بدنی گلف کشور جدا شده است.

تلاش برای توسعه این رشته این هفته بهانه‌ای شد تا دکتر رضا دلاوری رئیس هیات، ویدا فرحان نایب‌رئیس هیات و معین رشیدی‌مقدم دبیر هیات گلف در فدراسیون گلف حضور یابند، ضمن اینکه در دیدار با مسؤولان ارشد فدراسیون گلف، ابلاغ نایب‌رئیس جدید بانوان هیات قم نیز به دکتر ویدا فرحان اعطاء شد.

گلفی‌ها در فدراسیون با دکتر حمید عزیزی مقام ارشد گلف ایران دیدار کردند و و رئیس فدراسیون با قدردانی از زحمات ارکان هیات در زمینه ارتقاء جایگاه گلف استان قم در توصیف ورزش گلف اظهار کرد: این رشته ورزشی رشته‌ای اسلامی، انسانی، اخلاقی، خانواده محور و موجب تحکیم مبانی خانواده است.

عزیزی همچنین با بیان اینکه ورزش گلف اخلاق محور هست و خود اظهاری و حاکمیت اعتماد در این رشته از ویژگی‌های منحصر به فرد رشته گلف است، ادامه داد: هیات‌های استانی پشتیبان اصلی فدراسیون هستند و از جمله هیات‌های پویای گلف کشور، هیات گلف استان قم است.

دکتر رضا دلاوری رئیس هیات گلف استان قم نیز در دیدار با رئیس و دبیر فدراسیون گلف، ابتدا به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده گلف قم پرداخت و بیان کرد: گلف قم با ظرفیت است و ان‌شاءالله با همکاری و کمک فدراسیون گلف و رشته‌های تابعه در استان قم جایگاه واقعی خود را پیدا خواهد کرد.

دلاوری در ادامه از راه اندازی رشته کروکت در آینده‌ای نزدیک در قم خبر داد و خاطرنشان کرد: با اینکه فعالیت اصلی هیات گلف قم باید روی گلف متمرکز باشد، اما مینی‌گلف دروازه ورود به گلف است و مینی‌گلف با گلف معنی پیدا می‌کند.
ویدا فرحان نایب‌رئیس هیات گلف استان قم نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه بانوان هیات گلف ارائه کرد

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار