معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۹۶ هکتار از اراضی استان زیر کشت گل محمدی و ۹۲ هکتار هم زیر کشت زعفران رفته است.
کد خبر: ۱۰۰۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 15 November 2021

 

به گزارش تابناک قزوین، اسماعیلی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از مجموع سطح ۴۱۷ هکتاری زیر کشت گیاهان دارویی در استان قزوین ۹۶ هکتار به گل محمدی و ۹۲ هکتار نیز به زعفران اختصاص داشته است.

به گفته اسماعیلی، در سال‌های اخیر توسعه قابل توجهی در کشت گل محمدی و زعفران در استان قزوین انجام شده است.

وی افزود: در صورت اجرا و پیاده سازی کشاورزی قراردادی، ایجاد صنایع تبدیلی و سرمایه گذاری در این حوزه و جذب مشتریان خارجی برای صادرات، امکان توسعه کشت گیاهان دارویی در این استان تا سطح هزار هکتار پیش بینی می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک واحد تولیدی در قزوین به فرآوری گیاهان دارویی می‌پردازد، اما با توجه به تنوع و حجم تولید این دسته از گیاهان نیاز است تا شاهد سرمایه گذاری برای توسعه صنایع تبدیلی در این حوزه باشیم.

اسماعیلی با بیان اینکه امسال یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال یارانه حمایتی بلاعوض به کشاورزان کشت کننده گیاهان دارویی در استان پرداخت شد، افزود: کشاورزانی را که از منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه به تسهیلات نیاز داشتند به بانک‌ها معرفی کردیم.

در استان قزوین ۲۵۰ گونه گیاه دارویی شناسایی شده است.

 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار