جانشین مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه:
جانشین مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه گفت: میانگین درآمد استان از یک خط تلفن ثابت حدود ۴۵۰۰ تومان می‌باشد، در حالی که هزینه‌های نگهداری بسیار بالاتر از این مبلغ است.
کد خبر: ۱۰۰۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 03 November 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حمیدرضا امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه، در خصوص لزوم تغییر و اصلاح مدل تعرفه تلفن ثابت اظهار داشت: از سال ۱۳۸۸ که شرکت مخابرات ایران به بخش خصوصی واگذار شده، هیچگونه تغییری در تعرفه‌های تلفن ثابت صورت نگرفته و همین امر موجب کندی پیشرفت در توسعه شبکه مخابراتی شده است، زیرا شرکت مخابرات ایران از بودجه عمومی استفاده نمی‌کند و تامین تجهیزات مخابراتی از طریق درآمد شرکت فراهم می‌شود.

وی افزود: درحال حاضر هزینه راه‌اندازی یک خط تلفن ثابت حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است در صورتی که میانگین درآمد آن در استان حدود ۴۵۰۰ تومان می‌باشد و این در حالی است که هزینه‌های نگهداری بسیار بالاتر از این مبلغ است و همین موضوع سبب شده که آهنگ رشد توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در نقاط مختلف با کندی مواجه شود.

جانشین مدیر مخابرات منطقه کرمانشاه ادامه داد: در طی این سال‌ها قیمت تجهیزات مخابراتی باشتاب زیادی افزایش یافته ودر مقابل تعرفه همچنان مربوط به ۱۲ سال پیش است واین موضوع سدی در برابر پیشرفت سریع طرح‌های مخابرات ایجادنموده است.

وی تصریح کرد: در تدوین الگوی جدید تعرفه تلفن ثابت، وضعیت به گونه‌ای خواهد بود که حمایت از مشترکین در اولویت اصلی قرار می‌گیرد و با تغییر و اصلاح مدل تعرفه‌گذاری تلفن ثابت، قطعا نوسازی و بازسازی شبکه مخابراتی و ارتقا سیستم‌ها و توسعه در نقاط مختلف به ویژه در مناطق محروم به صورت مطلوبی محقق خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار