مدیر ستاد اقامه نماز کرمانشاه در گفتگو با تابناک مطرح کرد:
مدیر ستاد اقامه نماز کرمانشاه گفت: از "شبکه آموزشی شاد" در جهت ترویج و تعمیق فرهنگ نماز در میان دانش آموزان و اولیای آن‌ها با همکاری ائمه جماعات استفاده کردیم.
کد خبر: ۱۰۰۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵ 01 November 2021

حجت الاسلام علی مولوی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: اولین و مهمترین وظیفه حاکم اسلامی اقامه نماز بوده لذا باید این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد و در راستای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که بر معنویت اخلاق به عنوان جهت دهنده همین حرکت‌ها و فعالیت‌های فردی و اجتماعی تاکید کردند، یکی از اساسی‌ترین موضوعات در آرامش روحی و روانی انسان خصوصاً در دوران فراگیری کرونا فعالیت‌هایی است که به انعکاس مسائل معنوی منجر می‌شود.

وی افزود: از آنجا که فعلا امکان فعالیت در فضای حقیقی به صورت گسترده فراهم نیست، فعالیت‌های ستاد اقامه نماز استان در فضای مجازی در باب تعمیق و گسترش فرهنگ نورانی نماز انجام می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان در ادامه بیان کرد: در همین راستا مسابقاتی شامل مسابقه پیامکی درحریم یار، خاطره نویسی نماز، پیاده روی اربعین، نماز و انقلاب اسلامی، نماز و جوانان، نماز؛ مقاومت و شهادت همچنین مسابقه پیامکی نماز و انتظار از کتاب جامعه مهدویت، مسابقه کتابخوانی نماز و صحیح خوانی آن برگزار شد.

وی با اشاره به برپایی جشنواره انیمیشن اینفوگرافیک و موشن گرافیک که نماز ویژه مناطق ۵ کشوری ستاد اقامه نماز با موضوع "فلسفه اسرار و آثار نماز و مهدویت" را در استان‌های مرکزی، همدان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و لرستان شامل می‌شد، برپا شد و در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین مسابقه‌ای به شکل پیامکی از متن خطبه غدیر به مناسبت دهه امامت و ولایت با همکاری ادارات کل برگزار شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه تصریح کرد: مسابقه از "عاشورا تا اربعین" در قالب طراحی، نقاشی، خاطره نویسی، متن ادبی، خطاطی، پادکست و موشن گرافی به عنوان نماز "قیام امام حسین" اجرا شد، مسابقه کتابخوانی تفسیر قرآن به عنوان دقایقی با قرآن نیز از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه بود که با هدایا و تقدیرنامه بین نفرات و گروه‌های برتر همراه شد.

وی استفاده از "شبکه شاد" در جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ معنوی نماز را یکی دیگر از تلاش‌های ستاد در جهت گسترش فرهنگ نماز عنوان کرد و افزود: استفاده از توان ائمه جمعه در فضای شاد و به صورت زنده در جهت تعمیق فرهنگ نماز برای دانش آموزان و اولیا انجام گرفت.

حجت الاسلام مولوی تاکید کرد: انجام برنامه‌های آموزشی از طریق مرکز تخصصی نمازِ قم از طریق وبینارِ ویژه مدیران، کارکنان و ائمه جماعت مستقر در ادارات و دستگاه‌ها نیز انجام شد که تمامی برنامه‌های آموزشی با صدور گواهی برای شرکت کنندگان همراه بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار