مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جشنواره تئاتر منطقه‌ای شمال غرب کشور سال آینده به میزبانی شهرستان خلخال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲ 31 October 2021

عبدالله بحرالعلومی شنبه شب در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خلخال بیان کرد: برگزاری مطلوب و شایسته این جشنواره و استقبال بسیار گرم اهالی هنر پرور این شهرستان، از جمله عوامل انتخاب خلخال به عنوان میزبان جشنواره تئاتر منطقه‌ای استان‌های شمال غرب کشور در سال ۱۴۰۱ است.

وی افزود: اجرای نمایش‌های هفتمین دوره از جشنواره تئاتر خلخال از لحاظ فرم، محتوا و شکل بسیار برتر و بهتر از جشنواره‌های اجرا شده در سال‌های گذشته این شهرستان بوده است.

بحرالعلومی اظهارکرد: جایگاه هنری و فرهنگی خلخال در حوزه تئائر ستودنی است و این شهرستان در حال رسیدن به جایگاه ویژه نمایش در سایه همت و همکاری گروهای هنری و نمایشی است.

مسعود یگانه ، سرپرست فرمانداری خلخال نیز اجرای چنین برنامه‌های شاد و فرهنگی را پس از تحمل یک دوره سخت ۲۰ ماهه کرونا، در جهت ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه مفید ارزیابی کرد و از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در تلاش برای برگزاری شایسته این جشنواره با وجود محدودیت‌های مالی تقدیر کرد.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی هم از تلاش نمایندگان مجلس برای ارتقای سطح خدمات ارائه شده از سوی صندوق بیمه هنرمندان و همچنین فراهم شدن زمینه افزایش افراد تحت پوشش این صندوق خبرداد.

سیدغنی نظری بیان کرد: شکل‌گیری انجمن‌های مختلف به‌ صورت هدفمند و نظام‌مند می‌تواند توسعه هنری خلخال را به همراه داشته باشد و این شهرستان جایگاه ویژه در هنر نمایش را کسب و آن را ارتقا خواهد بخشید.

هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خلخال از روز ششم آبان ماه و با هنرنمایی هفت گروه برتر راه یافته به مرحله مسابقه در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر آغاز شده بود.

بر اساس آرای هیات داوران هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای خلخال نمایش "هملت ماشینی" به کارگردانی محمد تقی خسروی به عنوان نمایش برگزیده این جشنواره انتخاب و جواز حضور در جشنواره تئاتر استان اردبیل را اخذ کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار