در رتبه بندی اخیر موسسه تایمز دانشگاه اراک در بین ۸۰۰ دانشگاه برتر جهان در حوزه فنی و مهندسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۰۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ 10 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر مهران شاه منصوری مدیر امور پژوهشی دانشگاه اراک با اعلام این خبر گفت: در این رتبه بندی ۴۱ دانشگاه ایرانی در میان ۱۱۸۸ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت.
وی افزود: رتبه‌بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۲ در دو موضوع علوم کامپیوتر و علوم مهندسی منتشر شد و ۴۱ دانشگاه کشورمان در علوم مهندسی و ۱۲ دانشگاه نیز در علوم کامپیوتر توانستند با کسب معیارها و شاخص‌های تعریف شده در میان دانشگاه‌های برتر جهان قرار بگیرد.
وی در راستای معرفی نظام رتبه بندی تایمز اظهارداشت: رتبه ‌بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها است که نخستین بار در سال ۲۰۰۴ با همکاری "تایمز" و "کیو اس" تحت عنوان رتبه‌بندی "تایمزکیو اس" و از سال ۲۰۱۰ به بعد با همکاری موسسه "تامسون رویترز" منتشر شد.
وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ به ۱۳ دانشگاه و در سال ۲۰۱۸ به ۱۸ دانشگاه و در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به ترتیب به ۲۹، ۴۰ و ۴۷ دانشگاه افزایش‌ یافته و بهترین رتبه ایران در سال ۲۰۲۲، بازه رتبه ای ۴۰۰-۳۵۱ است، این در حالی است که بهترین رتبه ایران در سال گذشته بازه ۳۵۰-۳۰۱ بوده است.
وی یادآورشد: مرکز ISC ادعا کرده است بر ارائه دقیق‌ترین رتبه‌بندی و ارزیابی ۱۳ شاخصه مهم از یک دانشگاه ایده‌آل تمرکز دارد، ۳ پارامتر مهم شامل آموزش، تحقیق و پژوهش هریک با ۳۰ درصد تاثیر و چشم‌انداز جهانی و درآمد صنعتی هر یک با ۵ درصد تاثیر است.
وی افزود: در قسمت آموزش مسائلی مانند میزان شهرت، تعداد دانشجویان نسبت به اعضای هیئت علمی، میزان دانشجویان کارشناسی نسبت به دکترا، میزان دانشجویان دکترا نسبت به اعضای هیات علمی و سرمایه‌های سازمان بررسی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار