در دومین روز از هفته منابع طبیعی؛
به گزارش تابناک سمنان،در دومین روز از هفته منابع طبیعی که به عنوان منابع طبیعی، رسانه و فرهنگ سازی نامگذاری شده، مسئولان دامغان با حضور در منزل شهید مدافع حرم مهدی خراسانی، از خانواده ایشان دلجویی کردند.
کد خبر: ۱۹۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶ 06 March 2016
مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دامغان بعدازظهر یکشنبه در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام مدافع حرم  اظهار داشت: کاری که شهید مهدی خراسانی و پیروان خط ولایت از خودشان ظهور و بروز دادند را هیچ قلمی یارای نوشتن و هیچ زبانی توان بیان ندارد.

حجت الاسلام عباسعلی جیرانی افزود: مسئولان نظام تکریم مقام شهدا را کمترین وظیفه خود می دانند و به آن افتخار می کنند  چون به شهدا و خانواده های معظم آنان مدیون و بدهکار هستند.

وی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم درس آموختگان مکتب حسینی هستند و از واقعه ماندگار عاشورا درس ایثار و شهادت را آموختند.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دامغان شهادت را موهبتی الهی بیان کرد و اظهار داشت: شهادت نصیب هرکسی نمی شود مگر اینکه انسان به ارزش های والا و کمال انسان بیندیشد.

وی خاطرنشان کرد: هرشهیدی که در راه دفاع از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خود را فدا می کند برای ایستادگی این پرچم دینی و اسلامی قدم برداشته و اکنون وظیفه ما ادامه دادن راه آنان است.

جیرانی اضافه کرد: اگر استقامت و شجاعت شهدای والامقام نبود اکنون این آرامش و آسایش را نداشتیم و باید مردم ما قدر شهدا را بدانند و به خانواده های معظم شهدا احترام کنند چون آنان عزت و افتخار را برای کشورمان با شهادت خود به ارمغان آوردند.

وی گفت: امروز پرداختن به شهدا، پرداختن به اصل دین و اسلام است هر چه بهتر در این راه گام نهیم دین خودمان را به مقام رفیع شهدا ادا کرده ایم.

شهید مهدی خراسانی از نخستین شهدای مدافع حرم از شهرستان دامغان بود که در خردادسال ۹۲ به اتفاق شهید سید علی اصغر شنایی در مبارزه با گروهای تکفیری در حومه حلب در کشور سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پدر بزرگوار این شهید والامقام مرحوم حسین خراسانی از پرسنل بازنشسته اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان بوده است.

اهدا لوح تقدیر و هدیه به خانواده معظم شهید مدافع حرم مهدی خراسانی از دیگر برنامه های این دیدار بود.

شهرستان دامغان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ۶۳۰شهید، یک هزار و ۲۰۰جانباز و ۳۳ آزاده سرافراز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد و در دفاع از حریم ولایت و امامت نیز تاکنون پنج شهید به نام های شهیدان مهدی خراسانی، سید علی اصغر شنایی، سعید علیزاده برمی، محمد رضا دهقان امیری و علی اصحابی در منطقه سوریه تقدیم کرده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار